وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » گورستان‌های سیدنی در حال پر شدن؛ مردن در نیوساوت ولز گران می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/01/18 - 5:21

گورستان‌های سیدنی در حال پر شدن؛ مردن در نیوساوت ولز گران می‌شود

صدای استرالیا– مشکل کمبود فضا در گورستان‌ها برای دفن مردگان، در سرتاسر استرالیا وجود دارد؛ اما وضعیت سیدنی از همه […]

گورستان‌های سیدنی در حال پر شدن؛ مردن در نیوساوت ولز گران می‌شود

صدای استرالیا– مشکل کمبود فضا در گورستان‌ها برای دفن مردگان، در سرتاسر استرالیا وجود دارد؛ اما وضعیت سیدنی از همه جا بدتر است.

آخرین باری که سیدنی دچار کمبود حاد فضا در گورستان‌های عمومی شد، این شهر را به وضعیت اضطراری بهداشتی کشاند.

هنری گراهام که در آن زمان، یعنی سال ۱۸۶۶ میلادی، مدیر بهداشت شهر بود، توصیف می‌کند که اجساد را آنقدر نزدیک سطح زمین و در عمق کم دفن می‌کرده‌اند که می‌شد با عصا یا چتر، آنها را لمس کرد.

سیدنی امروز با ۱۸۶۶ بسیار متفاوت است؛ اما بحران محل دفن اجساد همچنان پابرجاست.

بر اساس گزارش ماه فوریه ۱۱th Hour report که به بررسی وضعیت گورستان‌های نیوساوت ولز پرداخته است، ظرفیت تمامی گورستان‌های پادشاهی سیدنی ممکن است تا ده سال آینده کاملا پر خواهد شد.

گورستان‌های برخی اقلیت‌ها مانند مائوری و ارتودکس روسی وضعیت بدتری دارند و احتمالا تا سه سال آینده به روی مردگان جدید بسته خواهند شد.

 

خبر مرتبط:

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای استرالیا برای مردن

 

دکتر هانا گلد، رییس انجمن مطالعات مرگ استرالیا می‌گوید: اگر اقدامی در این زمینه نشود، تبعات آن به ناگواری قرن نوزدهم نخواهد بود، اما مشکلات اخلاقی و مالی جدی در پی خواهد داشت.

به گفته وی، کمبود فضا، هزینه‌های دفن را بالا می‌برد و خانواده‌ها و اقلیت‌های قومی و مذهبی، نخواهند توانست مردگان خود را مطابق سنت‌های‌شان به خاک بسپارند.

از سوی دیگر، نگهداری گورستان‌های پر شده، هزینه مالی سنگین ۳۰۰ میلیون دلاری را به ایالت تحمیل می‌کند.

بنا بر این گزارش، سیدنی برای خلاصی از وضعیت، نیازمند سه اقدام است: تهیه زمین‌های جدید و تبدیل آن به گورستان، بازسازی گورستان‌های موجود و به‌کارگیری راهکارهای جایگزین تدفین و در حالت ایده‌آل، باید هر سه این راهکارها را به اجرا بگذارد.

اما در حالی که گورستان‌ها در اکثر ایالات استرالیا، عمومی هستند؛ مشکلی که در نیوساوت ولز وجود دارد این است که گورستان‌ها زیرنظر پیمانکارانی از بخش عمومی، خصوصی، کلیسا و نهادهای خیریه اداره می‌شوند و به گفته گلد، برای اعمال تغییرات، باید گورستان‌ها را از این گروه‌های مختلف که با هم در رقابت هم هستند، خریداری و اپراتوری آنها را با هم ادغام کرد.

منبع: گاردین


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه