وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » گزارش روزنامه‌های استرالیایی درباره مرتضی مهرزاد؛ با آسمان‌خراش ایرانی آشنا شوید

تاریخ انتشار : 1400/06/11 - 9:13

گزارش روزنامه‌های استرالیایی درباره مرتضی مهرزاد؛ با آسمان‌خراش ایرانی آشنا شوید

صدای استرالیا- مرتضی مهرزاد، عضو تیم والیبال نشسته ایران و دومین مرد قد بلند جهان، یکی از جذابیت‌های مسابقات پارالمپیک در توکیوست و روزنامه‌های سیدنی مورنینگ هرالد و The age  نیز در گزارش مشترکی، به این آسمان‌خراش 246 سانتی‌متری پرداخته‌اند.

گزارش روزنامه‌های استرالیایی درباره مرتضی مهرزاد؛ با آسمان‌خراش ایرانی آشنا شوید

صدای استرالیا– مرتضی مهرزاد، عضو تیم والیبال نشسته ایران و دومین مرد قد بلند جهان، یکی از جذابیت‌های مسابقات پارالمپیک در توکیوست و روزنامه‌های سیدنی مورنینگ هرالد و The age  نیز در گزارش مشترکی، به این آسمان‌خراش ۲۴۶ سانتی‌متری پرداخته‌اند.

تام دیسنت، در گزارشی برای روزنامه‌های سیدنی مورنینگ هرالد و The Age چنین نوشته است: نزدیک به ۸ میلیارد نفر در جهان زندگی‌ می‌کنند و دومین فرد قد بلند از بین همه این جمعیت، یک مرد ایرانی است که هم اکنون عمده وقتش را در توکیو در زمین والیبال نشسته مسابقات پارالمپیک می‌گذراند.

وی در این گزارش می‌افزاید: او (مهرزاد) تایگز وودز و راجر فدرر ورزش خود است. مهرزاد ۲۴۶ سانتی‌متر قد دارد که معادل ۸ فوت و یک اینچ است.

برای اینکه درکی از ابعاد باورنکردنی مهرزاد داشته باشید، باید بدانید که ارتفاع یک در استاندارد در استرالیا ۲۰۴ سانتی‌متر است، و برنده مدال طلای پرش ارتفاع مردان در المپیک اخیر ۲۳۷ سانتی‌متر پریده است.

مهرزاد پس از سلطان کوسن از ترکیه، دومین مرد بلندقامت زنده جهان محسوب می‌شود.

دیسنت سپس به مسیر سخت زندگی مهرزاد تا رسیدن به تیم والیبال نشسته قهرمان جهان می‌پردازد: در سنین کودکی مهرزاد، ابتلای او به بیماری آکرومگالی تشخیص داده شد که موجب می‌شد هورمون رشد در بدن او بیش از اندازه ترشح شود.

مرتضی در سن شانزده‌سالگی از دوچرخه سقوط می‌کند و لگن‌اش می‌شکند. این مساله موجب می‌شد که رشد پای راست او متوقف شود و حالا پای راست او ۱۵ سانتی متر کوتاه‌تر از پای چپ است و او مجبور است با کمک عصا راه برود.

در سال ۲۰۱۱، پنج‌سال پیش از مسابقات پارالمپیک ریو، هادی رضایی مربی تیم والیبال نشسته ایران، مشغول تماشای برنامه‌ای در تلویزیون، مربوط به افرادی با مشکلات فیزیکی و استعدادهای غیرطبیعی بود که مهرزاد را دید. رضایی سریعا با تلویزیون تماس گرفت و با مرتضی ارتباط برقرار کرد و او را به تیم والیبال نشسته ایران دعوت کرد.

گفتنی است که مهرزاد به عنوان عضو شاخص تیم والیبال نشسته ایران، قهرمان مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شد و امسال نیز این تیم امید اول قهرمانی است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه