وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اخبار » کشتی‌های تفریحی تا قبل از کریسمس راه می‌افتند

تاریخ انتشار : 1400/08/24 - 4:22

کشتی‌های تفریحی تا قبل از کریسمس راه می‌افتند

صدای استرالیا– با اعلام دولت فدرال، استرالیایی‌ها تا کریسمس امسال می‌توانند دوباره سوار کشتی‌ها تفریحی شوند. گرگ هانت، وزیر بهداشت […]

کشتی‌های تفریحی تا قبل از کریسمس راه می‌افتند

صدای استرالیا– با اعلام دولت فدرال، استرالیایی‌ها تا کریسمس امسال می‌توانند دوباره سوار کشتی‌ها تفریحی شوند.

گرگ هانت، وزیر بهداشت دولت فدرال تایید کرد که در حال بررسی مقرراتی است که از تردد کشتی‌های کروز بین‌المللی در آب‌های استرالیا جلوگیری می‌کرد.

این کشتی‌ها از بیش از یک سال قبل و پس از فاجعه کووید در کشتی روبی پرینسس که منجر به صدها مورد ابتلا و ۲۸ مرگ ناشی از کرونا شد، مشمول قانون امنیت زیستی شدند و ورود و خروج‌شان به آب‌های استرالیا ممنوع شد.

هانت روز یکشنبه گفت: به نظر می‌رسد که می‌توانیم در هفته‌های آینده و پس از دریافت اطلاعات پزشکی، در مورد کشتی‌های کروز تصمیم‌گیری کنیم؛ اما حداقل یک ایالت یا قلمرو باید در این زمینه با دولت مشارکت کند.

وی افزود: با تعدادی از ایالات و قلمروها در این زمینه مشغول رایزنی هستیم و منتظریم که تصمیم‌شان را اعلام کنند؛ ولی ما علاقه داریم که کشتی‌های تفریحی را تا پیش از کریسمس به آب‌ها برگردانیم.

نیوساوت‌ولز و ویکتوریا احتمالا نخستین بندرگاه‌ها را به روی کشتی‌های کروز می‌گشایند؛ زیرا این دو ایالت، الزامات قرنطینه را برای مسافران کاملا واکسینه شده بین‌المللی لغو کرده‌اند.

شرکت‌های مالک کشتی‌های کروز، از ماه‌ها پیش در حال رایزنی برای از سرگیری سفرها هستند.

البته درصورت از سرگیری فعالیت این کشتی‌ها نیز باید اقدامات احتیاطی رعایت شود؛ اقداماتی که شامل لزوم واکسیناسیون کامل و انجام تست کرونا پیش از سوار شدن، محدودیت تعداد مسافران، ممنوعیت بوفه‌های سلف سرویس و نظافت و تهویه گسترده‌تر در این کشتی‌ها خواهد بود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه