وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » کارفرمایان می‌توانند کارمندان را مجبور به واکسن زدن کنند!

تاریخ انتشار : 1400/05/23 - 8:27

کارفرمایان می‌توانند کارمندان را مجبور به واکسن زدن کنند!

صدای استرالیا- بر اساس دستورالعمل‌های پیشنهادی از سوی نهاد ناظر بر نیروی کار استرالیا، کارفرماها در تعدادی از صنایع پرخطر می‌توانند کارکنان خود را اجبار به واکسن زدن علیه کووید-19 بکنند.


صدای استرالیا- بر اساس دستورالعمل‌های پیشنهادی از سوی نهاد ناظر بر نیروی کار استرالیا، کارفرمایان در تعدادی از صنایع پرخطر می‌توانند کارکنان خود را اجبار به واکسن زدن علیه کووید-۱۹ بکنند.

نهاد نماینده کار عادلانه (FWO) روز با انتشار دستورالعمل‌های جدیدش، اعلام کرد که کارفرمایان، می‌توانند واکسن زدن را برای کارکنان‌شان الزامی کنند؛ البته در صورتی که این دستور، قانونی و منطقی باشد.

در سیستم چهار سطحی پیشنهادی از سوی FWO، که با عنوان حقوق و الزامات محیط کاری منتشر شده، کارکنان هتل قرنطینه‌ها، ماموران کنترل مرزی و کارکنان مراکز سلامت و نگهداری از سالمندان، در سطوح یک و دو  قرار می‌گیرند؛ به این معنی که در خطر بیشتری قرار دارند.

کارکنان مشاغل سطح ۳، شامل افرادی که خدمات و کالاهای ضروری را ارایه می‌دهند، مانند سوپرمارکت‌ها، نیز در معرض خطرند و کارفرماها می‌توانند آنها را به زدن واکسن اجبار بکنند.

همچنین افرادی که در نقاط پرخطر کرونا کار می‌کنند نیز جزو افرادی هستند که درصورت تشخیص کارفرما، واکسن زدن‌شان اجباری خواهد بود.

سطح چهار این دستورالعمل، شامل کارکنانی می‌شود که ارتباط رودرروی حداقلی دارند یا از خانه کار می‌کنند. در مورد این افراد، دستور کارفرما مبنی بر واکسیناسیون اجباری، وجود نخواهد داشت.

در این دستورالعمل اشاره شده که عوامل موثر دیگر نیز مانند طبیعت محیط کار، خطر انتقال بیماری در محیط کار، کارآمدی واکسن‌ها، الزامات بهداشتی و ایمنی کار، در دسترس بودن واکسن و شرایط خاص تک تک کارکنان نیز باید در نظر گرفته شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه