وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اخبار » پرسپولیس و استقلال متفاوت‌ترین دربی جهان

تاریخ انتشار : 1398/11/17 - 14:21

پرسپولیس و استقلال متفاوت‌ترین دربی جهان

صدای استرالیا- دربی پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس امروز پنجشنبه ساعت 15:30 به وقت ایران و 11 شب به وقت سیدنی و ملبورن در استادیوم آزادی برگزار می‌شود.

پرسپولیس و استقلال متفاوت‌ترین دربی جهان

صدای استرالیا- دربی پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس امروز پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران و ۱۱ شب به وقت سیدنی و ملبورن در استادیوم آزادی برگزار می‌شود.

دربی تهران که نبرد کلاسیک بین پرسپولیس و استقلال محسوب می‌شود، برای ما بسیار عزیز است و همه دوستش داریم، اما انصافا هر طور که نگاه کنید، این احتمالا یکی از عجیب‌ترین دربی‌های جهان به شمار می‌آید. دلایل منحصر به فرد بودن دربی تهران هم زیاد است. مثلا اینکه هر دو تیم دخیل در این بازی یک مالک مشترک دارند، یک اسپانسر مالی را پشت سر خود می‌بینند و از یک ورزشگاه به عنوان زمین خانگی‌شان استفاده می‌کنند. جالب اینجاست که در همین ورزشگاه هم قادر به تقسیم تماشاگران به صورت ۹۰ به ۱۰ نیستیم و هر دو تیم تقریبا به اندازه هم تماشاگر دارند. دلایل بیشتر هم اگر بخواهید داریم؛ مثلا اینکه این سومین دربی سال ۹۸ است که با سومین زوج از مربیان برگزار می‌شود. فروردین‌ماه شاهد دوئل برانکو- شفر بودیم، شهریورماه جنگ کالدرون- استراماچونی را دیدیم و پنجشنبه هم به تماشای نبرد گل‌محمدی- مجیدی خواهیم نشست!

به علاوه شهرآورد پایتخت تنها مسابقه بزرگ جهان است که حق پخش تلویزیونی ندارد و حتی یک پول سیاه هم از بابت روی آنتن رفتن آن به باشگاه‌ها نمی‌سد. تازه فقط همین نیست؛ در شرایطی که خیلی از کشورهای جهان دربی‌هایی با حساسیت و هوادار کمتر را از چند شبکه تلویزیونی و با گزارشگران مختلف پخش می‌کنند تا بیننده‌ها با سلیقه خودشان دست به انتخاب بزنند، تلویزیون دولتی ایران از یک کانال و با یک گزارشگر فرمایشی بازی را پوشش می‌دهد. الان هم که دیگر بدون عادل و مزدک، فقط باید دعا کنیم به تور خیابانی و سیانکی نیفتیم. خلاصه که دربی ما خاص‌ترین دربی دنیا است!

منبع: روزنامه گل


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه