وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | Wednesday 17 April 2024
» اجتماعی » وکلای طلاق می‌گویند: ۶ سوالی که باید قبل از ازدواج بپرسید

تاریخ انتشار : 1400/08/29 - 4:41

وکلای طلاق می‌گویند: ۶ سوالی که باید قبل از ازدواج بپرسید

صدای استرالیا- بر خلاف پیش‌بینی‌های منفی‌گرایانه، روابط بسیاری از زوج‌های استرالیایی از زمان شروع همه‌گیری مستحکم‌تر شده است.

وکلای طلاق می‌گویند: 6 سوالی که باید قبل از ازدواج از شریک عاطفی‌تان بپرسید

صدای استرالیا- بر خلاف پیش‌بینی‌های منفی‌گرایانه، روابط بسیاری از زوج‌های استرالیایی از زمان شروع همه‌گیری مستحکم‌تر شده است.

در مورد افراد مجرد نیز، پایان گرفتن قرنطینه‌ها به این معنی است که دوباره زمان رفتن سر قرار و از سرگیری روابط عاطفی جدید فرا رسیده است.

اما وضعیت روابط شما هر چه که باشد، سوالاتی مهم وجود دارد که باید پیش از رفتن به مرحله بعدی رابطه، آنها را با شریک عاطفی و یار کنونی یا آینده خود درمیان بگذارید؛ سوالاتی که به اعتقاد وکلای طلاق، بسیار مهم و تاثیرگذار هستند.

سوال اول: می‌شود لطفا آشغال‌ها را بیرون ببری؟

به گفته آن مری کید، وکیل و متخصص حل تعارض، این سوال می‌تواند هر ازدواج و رابطه‌ای را به چالش بکشد و باید فورا به آن پرداخته شود.

وی البته می‌گوید که اگر در این زمینه توافق قبلی صورت گرفته، لازم نیست این سوال پرسیده شود.

کید می‌افزاید: نباید فرض کنید که شریک زندگی‌تان، خود به خود این وظیفه را انجام می‌دهد، زیرا در صورتی که این کار را نکند، موجب ناامیدی و رنجش می‌شود؛ احساساتی که غلبه بر آنها با گذر زمان سخت خواهد بود.

به گفته وی، باید وظایف و مسوولیت‌های مشترک وجود داشته باشد و شما نیازمند استراتژی مشخصی برای این امور خواهید بود.

سوال دوم: درآمدت چقدر است؟

بسیار اتفاق می‌افتد که وقتی یکی از زوجین، دیگری را در مورد مسایل مالی بی اطلاع می‌گذارد، رابطه از هم می‌پاشد. زمانی که یکی از دو یار به راحتی ولخرجی کند و خیالش از بابت تامین مالی راحت باشد و نفر دوم به مشکل مالی بخورد، شکاف‌ها در رابطه عمیق‌تر می‌شود.

به گفته کید، باید در مورد مسایل مالی، مرزهای و محدودیت‌هایی بر اساس میزان درآمد و بودجه‌تان قرار دهید.

وی می‌افزاید: بدهی کارت اعتباری، دارایی‌ها، بدهی وام‌های تحصیلی و از این قبیل، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند و ضمنا باید تصمیم بگیرید که آیا حساب بانکی مشترک افتتاح کنید یا حساب‌های شخصی لازم دارید.

وی می‌گوید: بسیار پیش می‌آید که یکی از طرفین، دارای ذخیره مسکن باشد یا پولی از خانواده به او داده شده باشد؛ ولی بدون توافق مالی، در نهایت و در صورت جدایی، همه دارایی‌ها به صورت برابر تقسیم خواهد شد.

سوال سوم: بچه می‌خواهی؟

شاید به نظر ابتدایی بیاید، ولی به گفته برندان کینگ، شریک موسسه بللی کینگ و همکاران، معمولا فرض بر این قرار می‌گیرد که هر دو نفر بچه می‌خواهند.

وی می‌گوید: بسیار مهم است که به محض جدی شدن رابطه، در این رابطه گفت‌وگو کنید؛ زیرا پس از اولین بی احتیاطی و باردار شدن زن، دیگر راه برگشتی وجود ندارد.

کینگ می‌افزاید: پس از آن، ممکن است شوهر انتظار داشته باشد که همسرش تمام وقت در خانه بماند و از بچه نگهداری کند؛ در حالی که زن علاقه داشته باشد که به سر کار برگردد. این مساله نیز می‌تواند به اختلافاتی بینجامد که نتیجه‌اش جدایی خواهد بود.

 

سوال چهارم: مطمئنی که یک کتاب دیگر لازم داری؟

فرض کنید چندین کتاب خوانده نشده در قفسه است و باز هم یک بسته پستی حاوی چند کتاب جدید می‌رسد.

کینگ می‌گوید: خیلی وقت‌ها یکی از زوجین، بی مهاباتر خرج می‌کند در حالی که زوج دیگر، این کار را ولخرجی می‌داند.

به گفته وی، مسایل مختلفی در سبک زندگی متفاوت افراد وجود دارد که به‌ویژه وقتی یکی از طرفین درآمد کمی دارد، می‌تواند مشکل آفرین باشد.

کینگ می‌افزاید: پیش از ازدواج، رفتن به تعطیلات سالانه ممکن است عادتی طبیعی باشد، ولی وقتی یکی از طرفین، آن را ولخرجی بداند، رنجش پیش می‌آید.

 

سوال پنجم: می‌شود شروط ضمن عقد بگذاریم؟

گفت‌وگوی آزاردهنده‌ای است؛ اما یک بار که انجام‌اش بدهید، دیگر برای همیشه خیال‌تان راحت خواهد بود.

کینگ می‌گوید: روابط بر مبنای عشق و اعتماد شکل می‌گیرند و شاید پیش کشیدن موضوع توافقات مالی، خیانت به این اعتماد تلقی شود. اما برخی افراد، انتظارات غیر واقعی دارند و اگر مدت کوتاهی در رابطه باشند و سپس جدا شوند، ۵۰ درصد کل دارایی‌های مشترک به آنها می‌رسد. بنابراین منطقی است که درباره آینده و تکلیف دارایی‌ها پس از جدایی، از همان اول توافقی صورت بگیرد.

 

سوال ششم: رابطه‌ات با مادرت چطور است؟

پدرها نقشی مهم در سلامت احساسی و روانی بلندمدت فرزندان‌شان بازی می‌کنند؛ اما دارن مورت، وکیل دادگستری می‌گوید که پس از ۳۲ سال اشتغال به کار وکالت، باور دارد که روابط با مادرها مهم‌تر است.

وی می‌افزاید: فرزندی که با مادرش روابط نزدیکی نداشته، احتمالا در آینده زندگی دشوارتری خواهد داشت.

مورت می‌گوید: افراد برای سلامت عاطفی‌‌شان به مادر نیاز دارند؛ آنها نیاز دارند که احساس امنیت و ایمنی بکنند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه