وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » وزیر بهداشت: همه استرالیایی‌ها هم که واکسن بزنند، شاید مرزها باز نشود

تاریخ انتشار : 1400/01/25 - 6:11

وزیر بهداشت: همه استرالیایی‌ها هم که واکسن بزنند، شاید مرزها باز نشود

صدای استرالیا– گرگ هانت، وزیر بهداشت از تضمین گشایش مرزهای استرالیا، حتی پس از واکسینه شدن تمامی استرالیایی‌ها، سر باز […]

وزیر بهداشت: همه استرالیایی‌ها هم که واکسن بزنند، شاید مرزها باز نشود

صدای استرالیا– گرگ هانت، وزیر بهداشت از تضمین گشایش مرزهای استرالیا، حتی پس از واکسینه شدن تمامی استرالیایی‌ها، سر باز زد.

مرزهای استرالیا از ماه مارس ۲۰۲۰ بسته شده و حداقل تا اواسط ماه ژوئن بسته خواهد ماند و به این ترتیب، بیش از ۳۶ هزار استرالیایی، خارج از کشور گیر افتاده‌اند و به دلیل محدودیت فضای قرنطینه، قادر به بازگشت به کشور نیستند.

از سوی دیگر، بسته بودن مرزها موجب شده که شهروندان استرالیایی، مگر در موارد استثنا و داشتن معافیت، نتوانند به غیر از نیوزیلند به کشور دیگری سفر کنند.

گرگ هانت روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در کانبرا، اعلام کرد که مسدودیت مرزها امکان‌ دارد باز هم تداوم داشته باشد و حتی پس از واکسینه شدن کل جمعیت استرالیا در برابر کرونا نیز اعمال شود.

خبر مرتبط:

رفع کامل ممنوعیت سفرهای بین‌المللی؛ شاید تا ۲۰۲۴

وی گفت: واکسیناسیون به تنهایی، تضمین کننده نخواهد بود.

هانت افزود: ما همچنان باید مجموعه عوامل دیگری را مدنظر داشته باشیم؛ عواملی از قبیل: احتمال انتقال ویروس، مدت زمان ماندگاری اثر محافظتی واکسن و اثر جهانی که این عوامل هنوز برای جامعه جهانی به طور کامل شناخته نشده است.

وزیر بهداشت گفت: اینکه استرالیایی‌ها از چه زمانی می‌توانند بدون خطر ابتلا به ویروس به خارج از کشور سفر کنند، تصمیمی است که باید وزرای ارشد، نخست‌وزیران و شخص نخست وزیر دولت فدرال درباره آن به اجماع برسند.

هانت افزود: بر اساس رویکرد کنونی، بازگشایی مرزها به صورت تدریجی صورت خواهد گرفت.

 

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه