وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » نیمی از اسکناس‌های استرالیا زیر رختخواب، داخل کمد و یا گاو صندوق پنهان شده‌اند

تاریخ انتشار : 1398/07/13 - 12:40

نیمی از اسکناس‌های استرالیا زیر رختخواب، داخل کمد و یا گاو صندوق پنهان شده‌اند

صدای استرالیا – بانک مرکزی استرالیا اعلام کرده است که احتمالا بیش از نیمی از اسکناس‌های چاپ شده در این کشور زیر رختخواب، داخل کمد و یا گاو صندوق پنهان شده‌اند.


 صدای استرالیا – بانک مرکزی استرالیا اعلام کرده است که احتمالا بیش از نیمی از اسکناس‌های چاپ شده در این کشور زیر رختخواب، داخل کمد و یا گاو صندوق پنهان شده‌اند.

فیلیپ لوو، مدیر بانک مرکزی استرالیا که پس از کاهش نرخ بهره به ۰٫۷۵ درصد در ملبورن صحبت می‌کرد، عنوان داشت که در حال حاضر فقط یک چهارم از اسکناس‌های موجود در استرالیا در معاملات روزمره مورد استفاده و جابجایی قرار می‌گیرند.

به گفه لوو، بانک مرکزی استرالیا اخیرا تحقیقاتی را برای آنکه بداند اسکناس‌ها در کجا هستند انجام داده است.

.ی تصریح کرد: نتایج این تحقیقات مشخص کرده که در استرالیا و دیگر نقاط جهان بین نصف تا سه چهارم اسکناس‌ها در گاو صندوق، در زیر رختخواب و یا داخل کمدها نگهداری می‌شوند.

رئیس بانک مرکزی استرالیا همچنین گفت که بین ۵ تا ۱۰ درصد از اسکناس‌ها نیز ممکن است در حوادث یا بلایای طبیعی از بین رفته باشند.

به گفته لوو، با وجود گسترش مواردی همچون پرداخت‌های الکترونیکی، توزیع اسکناس در استرالیا همچنان رقم بالایی بوده و همانند اواخر دهه ۱۹۶۰ است و شاید تعجب آور باشد که تقاضا برای اسکناس در استرالیا همچنان بالا است.

میزان اسکناس‌های موجود در استرالیا با توجه به حجم اقتصاد این کشور، نزدیک به بالاترین میزان ممکن در ۵۰ سال اخیر بوده و ممکن است این امر به دلیل بهره پائینی باشد که بانک‌ها به سپرده‌ها پرداخت می‌کنند.

به گفته لوو، به ازای هر استرالیایی ۳ هزار دلار پول نقد در کشور وجود دارد که این به معنای وجود ۱۴ اسکناس ۱۰۰ دلاری، ۳۰ اسکناس ۵۰ دلاری و ۷ اسکناس ۲۰ دلاری برای هر نفر است.

وجود بالای اسکناس در استرالیا در حالی است که قرار است از هفته آینده اسکناس‌های جدید ۲۰ دلاری توزیع شده و جایگزین اسکناس‌های شوند که از سال ۱۹۹۴ در بازار هستند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه