وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » نگرانی خانواده‌ها از پخش فیلم خودکشی در تیک تاک

تاریخ انتشار : 1399/06/18 - 11:41

نگرانی خانواده‌ها از پخش فیلم خودکشی در تیک تاک

هشدار: این خبر حاوی مطالب ناراحت‌کننده است. صدای استرالیا– انتشار ویدیوی خودکشی مردی در شبکه‌های اجتماعی زنگ خطر را برای […]


هشدار: این خبر حاوی مطالب ناراحت‌کننده است.

صدای استرالیا– انتشار ویدیوی خودکشی مردی در شبکه‌های اجتماعی زنگ خطر را برای کودکان و والدینشان به صدا درآورده است.

تعدادی از مدارس استرالیایی به خانواده‌ها ایمیلی هشداردهنده داده‌اند تا آنها را نسبت به وجود این تصاویر خشن که به صورت زنده پخش شد آگاه سازند.

این تصاویر به دلیل قرارگرفتن در دسته ویدیوهایی که به معصومانه مشهورند، به صورت ناخواسته در سکوهایی مانند تیک‌تاک پخش می‌شود. به گفته یکی از مدارس این ویدیو با دیگر محتواهای معصومانه از سگ‌ها و گربه‌ها تلفیق شده است تا کودکان ناگهان در معرض آن قرار بگیرند. از این رو اکیدا توصیه شده است کودکان دور از اینترنت بمانند.

مدرسه‌ای دیگر به خانواده‌ها هشدار داده‌ است که کودکان با دیدن این تصاویر به شدت آسیب خواهند دید. از این رو والدین باید تا زمان حذف این محتوا از شبکه‌های اجتماعی بر کودکانشان نظارت شدید داشته باشند.

تصاویر مراحل خودکشی و مرگ مردی آمریکایی هفته گذشته به صورت زنده در فیس‌بوک پخش شدند. تیک تاک می‌گوید با شناسایی و نشانه‌گذاری فیلم، این مشکل را برطرف ساخته است و کاربرانی که تلاش در آپلود کردن این ویدیو را دارند، مسدود خواهد کرد. تیک تاک از کاربرانی که این محتوا را گزارش کرده و دیگران را به ندیدن و به اشتراک نگذاشتن آن ترغیب می‌کنند تشکر کرده است.

جولی اینمان گرنت مسئول امنیت الکترونیک استرالیا می‌گوید در این رابطه با شرکت‌های بزرگ شبکه‌های اجتماعی تماس گرفته است تا میزان نگرانی خود از انتشار فیلم را ابراز کند. او می‌گوید: این چشمه‌ای دیگر از ذات وایرال اینترنت و تاثیرات مخربی است که می‌تواند بر مخاطبان این محتواهای خشن داشته باشد. جلب توجه کودکان به این موضوع می‌تواند اضطراب و ناراحتی مضاعف ایجاد کرده و آنها را بیشتر در معرض این محتوای خشن قرار دهد. شبکه‌های اجتماعی باید از ابزارهایی که در اختیار دارند برای ردیابی سریعتر و حذف این محتواها استفاده کنند.

منبع: ۷News


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه