وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » نفوذ کرونا به خانه‌های سالمندان ویکتوریا؛ تاکید کارشناسان بر واکسیناسیون همه پرسنل

تاریخ انتشار : 1400/03/11 - 8:12

نفوذ کرونا به خانه‌های سالمندان ویکتوریا؛ تاکید کارشناسان بر واکسیناسیون همه پرسنل

صدای استرالیا- یکی از پزشکان برجسته کشور، با اشاره به نگرانی‌های ناشی از احتمال شیوع کووید-۱۹ در مراکز نگهداری از […]

نفوذ کرونا به خانه‌های سالمندان ویکتوریا؛ تاکید کارشناسان بر واکسیناسیون همه پرسنل

صدای استرالیا- یکی از پزشکان برجسته کشور، با اشاره به نگرانی‌های ناشی از احتمال شیوع کووید-۱۹ در مراکز نگهداری از سالمندان، خواستار تغییرات اساسی در این مراکز شد.

دکتر تونی بارتون، رییس سابق انجمن پزشکی استرالیا گفت که برای محافظت از ساکنان آسیب‌پذیر و کارکنان خانه‌های سالمندان، باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

این در حالی است که دیروز، ۱۱ مورد جدید از ابتلا به کرونا در ویکتوریا ثبت شد که یکی از آنان، فردی ۹۹ ساله و دیگری، یکی از کارکنان خانه سالمندان است.

بارتون گفت: من دیروز در یکی از مراکز نگهداری از سالمندان بودم و احساس ناامیدی و نگرانی و دلهره در آنجا قابل لمس بود.

کارکنان خانه‌های سالمندان ویکتوریا که در بخش عمومی اداره می‌شوند، اگر واکسن نزنند، از کار تعلیق می‌شوند و دکتر بارتون خواستار اقدامی مشابه در مورد مراکز خصوصی نگهداری از سالمندان است.

وی در عین حال گفت که تاخیر در واکسیناسیون، به معنی این است که کارکنان و ساکنان خانه‌های سالمندان، همچنان در نوبت دریافت واکسن قرار دارند.

بارتون افزود: این کارکنان، می‌خواهند که کار درست را انجام بدهند؛ اما مشکل اینجاست که واکسن به آنها نرسیده و نمی‌توانند نوبت اولویت‌دار بگیرند.

یکی از موارد ابتلای جدید در ویکتوریا، یکی از کارکنان خانه سالمندان خصوصی Arcare در میدستون است که روز ۱۲ می، زمانی که سایر کارکنان این مرکز واکسن زده‌اند، در مرخصی بوده و نتوانسته واکسن بزند.

تونی بلیکلی، متخصص همه‌گیرشناسی نیز با نقاط ضعف سیستم خانه‌های سالمندان را افتضاح خواند و خواستار آن شد که تمامی کارکنان این مراکز، به طور کامل واکسینه شوند.

وی افزود: نباید به این افراد اجازه داده می‌شد که در چند مرکز مختلف کار کنند.

سال گذشته و در پیک همه‌گیری، ۶۵۵ نفر از ساکنان خانه‌های سالمندان در ویکتوریا، جان خود را از دست دادند. در نتیجه، کارکنان خانه‌های سالمندان از کار در چند مرکز مختلف منع شدند و دولت مسوول تامین درآمد آنها شد.

در اواخر سال گذشته، این مقررات لغو شده بود؛ اما از جمعه گذشته، مجددا مقررات یاد شده برقرار شد.

سایمون بیرمینگام، وزیر اقتصاد فدرال با دفاع از تصمیم دولت مبنی بر اجازه کار کردن این افراد در چند مرکز، مدعی شده بود که بخش نگهداری از سالمندان، با کمبود نیرو مواجه بوده است.

وی گفت که واکسن به تمامی مراکز نگهداری از سالمندان در این ایالت ارسال شده، ولی از آنجا که واکسن زدن اجباری نیست، فقط ۸۵ درصد افراد واکسینه شده‌اند.

دکتر بارتون معتقد است که بازنگری در مورد این بخش ضروری است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه