وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » موریسون: کسب‌وکارها می‌توانند به افراد واکسینه نشده، خدمات ندهند

تاریخ انتشار : 1400/06/04 - 4:37

موریسون: کسب‌وکارها می‌توانند به افراد واکسینه نشده، خدمات ندهند

صدای استرالیا– نخست وزیر استرالیا تایید کرد که کسب‌وکارها می‌توانند از ارایه خدمت به شهروندان واکسینه نشده امتناع کنند. اسکات […]

موریسون: کسب‌وکارها می‌توانند به افراد واکسینه نشده، خدمات ندهند

صدای استرالیا– نخست وزیر استرالیا تایید کرد که کسب‌وکارها می‌توانند از ارایه خدمت به شهروندان واکسینه نشده امتناع کنند.

اسکات موریسون، روز چهارشنبه در پارلمان گفت: این کار برای کسب‌وکارها قانونی است. آنها این کار را برای محافظت از کارکنان‌ و مشتریان‌شان انجام می‌دهند.

طبق قوانین فعلی، کسب‌وکارها می‌توانند تا وقتی که از قوانین ضد تبعیض بر اساس نژاد، سن، جنسیت یا معلولیت تخطی نکرده باشند، از ورود هر فردی جلوگیری یا از ارایه خدمات به او امتناع کنند.

این بدان معنی است که کسب‌وکارها قادرند در صورت تمایل، خدمات به افرادی که نتوانند ثابت کنند یک دوز یا دو دوز واکسن کووید زده‌اند، خدمات ندهند.

موریسون افزود: این موضوع ربطی به ایدئولوژی یا مسایل مرتبط با آزادی ندارد. ما به آزادی باور داریم؛ ولی همچنین به سلامت افراد نیز پایبندیم و حقیقت این است که اگر واکسن نزده باشید، خطر بزرگی را متوجه خود، خانواده، اجتماع و افراد اطراف‌تان می‌کنید.

کمیسیون حقوق بشر استرالیا به کسب‌وکارها هشدار داده که درباره امتناع از ارایه خدمت به افراد واکسینه نشده، احتیاط کنند.

این کمیسیون اعلام کرده که اجرای قوانین کلی، ممکن است برای افرادی که به دلایل پزشکی قادر به دریافت واکسن نیستند، یا هنوز مجاز به دریافت واکسن نشده‌اند، در دسترسی به محصولات و خدمات مانع ایجاد کند.

موریسون در حالی این مساله را اعلام کرده که قرار است کابینه ملی در روز جمعه، درباره معافیت از محدودیت‌ها برای استرالیایی‌های واکسینه شده مذاکره و تصمیم‌گیری کند.

ویکتوریا، تاسمانی و قلمرو شمالی روی پپیشنهادی کار کرده‌اند که بر اساس آن، مقرراتی واحد برای اعطای آزادی‌های بیشتر به افراد واکسینه شده تعیین شود. این مقررات قرار است زمانی اعمال شود که هدف واکسیناسیون ۷۰ و ۸۰ درصدی جامعه تامین شده باشد.

تا کنون ۵۴٫۴ درصد استرالیایی‌های بالای ۱۶ سال، یک دوز و ۳۱٫۶ درصد هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه