وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » مقدمات از سرگیری پروازهای بین‌المللی؛ استفاده از گذرنامه‌های دیجیتالی توسط کانتاس

تاریخ انتشار : 1399/12/10 - 1:54

مقدمات از سرگیری پروازهای بین‌المللی؛ استفاده از گذرنامه‌های دیجیتالی توسط کانتاس

صدای استرالیا- شرکت هواپیمایی کانتاس که برای از سرگیری پروازهای بین‌المللی آماده می‌شود، دو اپلیکیشن را برای بررسی سابقه پزشکی مسافران آزمایش خواهد کرد.


صدای استرالیا- شرکت هواپیمایی کانتاس که برای از سرگیری پروازهای بین‌المللی آماده می‌شود، دو اپلیکیشن را برای بررسی سابقه پزشکی مسافران آزمایش خواهد کرد.

این شرکت هواپیمایی که پیش‌تر، جولای ۲۰۲۱ را به عنوان زمان از سرگیری پروازهای بین‌المللی اعلام کرده بود، پنج شنبه گذشته گفت که این اتفاق احتمالا از اکتبر خواهد افتاد.

کانتاس قصد دارد به این منظور دو اپلیکیشن گذرنامه سفر (Travel Pass) انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) و اپلیکیشن CommonPass را آزمایش کند.

این دو اپلیکیشن، در واقع سوابق پزشکی دیجیتالی شده هستند؛ بنابراین به شرکت‌های هواپیمایی امکان می‌دهد که نتیجه تست‌های کووید و واکسیناسیون افراد را بررسی کنند.

کانتاس تا کنون این اپلیکیشن‌های مسافرتی را فقط روی کادر پرواز آزمایش کرده بود. اما قرار است استرالیایی‌هایی که به کشور برمی‌گردند، نخستین مسافرانی‌ باشند که از هفته آینده، این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.

گذرنامه‌های دیجیتال چطور کار می‌کنند؟

بنا به اعلام کانتاس، این گذرنامه‌ها بسیار شبیه به اپلیکیشن‌های COVIDSafe هستند که ضمن حفظ امنیت، امکان به اشتراک گذاری داده‌ها بین سازمان‌های مختلف را دارند.

کانتاس اعلام کرده که در مورد نحوه استفاده از این گذرنامه‌های دیجیتالی از تجربه نیوزیلند ایرلاین استفاده می‌کند که در مسیر پروازی اوکلند به سیدنی، از اپلیکیشن یاتا استفاده کرده است.

به این منظور، مسافران باید یک کیف پول دیجیتالی سلامت ایجاد کنند که به پاسپورت الکترونیکی‌شان متصل است.

یه محض اینکه مسافران، تست کرونا بدهند یا واکسن بزنند، آزمایشگاه‌ها، داده‌های آنها  را مستقیما و به صورت امن به اپلیکیشن فرد انتقال می‌دهند.

سپس اپلیکیشن، الزامات سفر را با داده‌ها چک می‌کنند و افرادی که آن شرایط را احراز کنند، یک تیک سبز رنگ به معنی تایید برای انجام سفر دریافت می‌کنند.

البته به گفته یک سخنگوی کانتاس، تا تکمیل مراحل آزمایش، استفاده از این اپلیکیشن‌ها کاملا اختیاری خواهد بود.

ونسا هادسون، مدیر ارشد مالی کانتاس نیز تاکید کرد که گذرنامه‌های دیجیتالی، فعلا در مراحل اولیه آزمایش هستند.

وی افزود: اطلاعات این اپلیکیشن‌ها درون گوشی موبایل شما خواهد بود و می‌توانید به همراه مدارک سفر خود و به عنوان تایید واکسیناسیون یا نتیجه منفی آزمایش کرونا به مسوولان مرزی ارایه کنید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه