وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » مقابله غول‌های پخش‌ اینترنتی با گذرواژه‌های اشتراکی

تاریخ انتشار : 1400/03/02 - 10:30

مقابله غول‌های پخش‌ اینترنتی با گذرواژه‌های اشتراکی

صدای استرالیا– غول‌های پخش اینترنتی در اقدامی که موجب ترس گسترده در میان کاربران شده، خود را برای مقابله جدی […]

مقابله غول‌های پخش‌ اینترنتی با گذرواژه‌های اشتراکی

صدای استرالیا– غول‌های پخش اینترنتی در اقدامی که موجب ترس گسترده در میان کاربران شده، خود را برای مقابله جدی با پدیده استفاده مشترک از گذرواژه آماده می‌کنند.

در روزهای اخیر تعدادی از کاربران، وقتی که در حساب‌های کاربری مشترک نتفلیکس‌ خود وارد شده‌اند، شاهد پیام پاپ-آپ نگران کننده‌ای بوده‌اند.

این پیام به این شرح است: «اگر شما با صاحب این حساب کاربری زندگی نمی‌کنید، برای ادامه تماشا باید از حساب کاربری خود استفاده کنید.»

بر اساس شرایط و ضوابط کاربری این غول پخش اینترنتی، گذرواژه را فقط می‌توان بین اعضای خانوار به اشتراک گذاشت.

در این شرایط کاربری آمده است: «سرویس نتفلیکس و هر محتوایی که از طریق سرویس ما به نمایش درمی‌آید، فقط برای استفاده شخصی و غیرتجاری است و نباید آن را با افرادی خارج از اعضای خانوار به اشتراک گذاشت.»

به این ترتیب به نظر می‌رسد که مقابله با پسوردهای اشتراکی روی تعدادی از کاربران از سرتاسر جهان در حال آزمایش است.

یک سخنگوی نتفلیکس نیز گفت که این آزمایش به منظور اطمینان از این مساله طراحی شده که افرادی که از حساب‌های کاربری نتفلیکس استفاده می‌کنند، اجازه این کار را دارند.

اما نتفلیکس در این مساله تنها نیست و سایر سرویس‌های پخش اینترنتی نیز به مقابله با به اشتراک‌گذاری گذرواژه روی آورده‌اند.

اسپاتیفای، از جمله این سرویس‌هاست. این سرویس پخش اینترنتی در سال ۲۰۱۹ شرایط و ضوابط کاربری خود را تغییر داد و به این ترتیب، مالکان حساب‌های کاربری و تمامی کسانی که از حساب‌های کاربری مشترک استفاده می‌کنند، باید ثابت کنند که همه در یک آدرس زندگی می‌کنند.

دیزنی پلاس نیز مقابله مشابهی را از زمان راه‌اندازی در دو سال قبل، در دستور کار داشته و باب آیگر، مدیرعامل این شرکت، در زمان راه‌اندازی گفته بود که اشتراک‌گذاری گذرواژه را کنترل می‌کند.

برودی فاگ، یکی از سردبیر Reviews.org استرالیا می‌گوید که مقابله با پسوردهای اشتراکی، لزوما به منظور حذف دسترسی کاربران نیست.

به گفته وی، این اقدام کمک می‌کند که دسترسی افرادی که با روش‌های مخفیانه و بدون اطلاع کاربران، از حساب کاربری آنها استفاده می‌کنند، قطع شود.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه