وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اخبار » مسکن، بنزین و خواروبار؛ مهم‌ترین نگرانی‌های مالی استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار : 1400/10/13 - 3:59

مسکن، بنزین و خواروبار؛ مهم‌ترین نگرانی‌های مالی استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۱

صدای استرالیا– نگرانی از افزایش هزینه‌های زندگی در سال جاری میلادی، جدی است و مهم‌ترین دغدغه‌های مالی استرالیایی‌ها در سال […]

مسکن، بنزین و خواروبار؛ مهم‌ترین نگرانی‌های مالی استرالیایی‌ها در سال 2021

صدای استرالیا– نگرانی از افزایش هزینه‌های زندگی در سال جاری میلادی، جدی است و مهم‌ترین دغدغه‌های مالی استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۲ شامل هزینه‌های سوخت، مسکن و خواروبار خواهد بود.

داده‌های جدید گزارش «نبض مصرف‌کننده» شرکت Canstar در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که اکثر استرالیایی‌ها درباره رشد شدید هزینه‌های معمول زندگی در ۱۲ ماه آینده نگران هستند.

بر اساس این گزارش، که با نظرسنجی از ۲هزار فرد بزرگسال در استرالیا تهیه شده، بزرگ‌ترین نگرانی‌های مالی مردم شامل قیمت خواروبار (۱۴ درصد)، بنزین (۱۱ درصد) و اجاره‌بها (۱۰ درصد) می‌شود.

نسبت افرادی که گفته‌اند که هزینه‌های زندگی در حد توان آنهاست به ۶۶ درصد کاهش یافته و این بدان معناست که بسیاری از مردم ناچار شده‌اند بودجه خانوار را به منظور پوشش دادن هزینه‌های روزمره و معمول، افزایش دهند.

به گفته استیو میکن‌بکر، متخصص مالی Canstar، حقوق نرمال در استرالیا با سرعت کافی برای پوشش دادن هزینه‌های زندگی افزایش نیافته است.

وی افزود: قیمت‌ها با سرعتی بیشتر از حقوق مردم در حال رشد هستند و به این ترتیب، نان آوردن به خانه و تامین سوخت برای خودروها دشوارتر شده است.

بر اساس گزارش مذکور، گذشته از وام مسکن، بازپرداخت بدهی‌های اعتباری همچنان بزرگ‌ترین منبع بدهی برای افرادی است که به استفاده از خدمات اعتباری وابسته‌اند. این افراد نسبت به ۱۲ ماه قبل میزان بدهی سنگین‌تری دارند.

میکن‌بکر گفت: تعداد استرالیایی‌هایی که بدهی دارند، فقط یک درصد بالا رفته؛ اما میزان بدهی افراد در حد چشمگیری و نزدیک به ۱۶ هزار دلار افزایش یافته است.

موضوع دیگر، تلاطم قیمت‌ها در بازار مسکن است که در سال ۲۰۲۱ شاهد رشدی ۲۱٫۹ درصدی بود و به گفته میکن‌بکر، نسل جوان‌تر، بیشترین آسیب را از این افزایش قیمت‌ها خواهد دید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه