وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » مرتفع‌ترین برج مسکونی نیمکره جنوبی زمین در ملبورن

تاریخ انتشار : 1399/03/26 - 7:05

مرتفع‌ترین برج مسکونی نیمکره جنوبی زمین در ملبورن

صدای استرالیا - ملبورن مدت‌ها است كه با عنوان پايتخت فرهنگي و ورزشي استراليا شناخته مي‌شود و قرار است به زودي به پايتخت آسمانخراش‌ها نيز تبديل شود.


صدای استرالیا – ملبورن مدت‌ها است که با عنوان پایتخت فرهنگی و ورزشی استرالیا شناخته می‌شود و قرار است به زودی به پایتخت آسمانخراش‌ها نیز تبدیل شود.

ملبورن بیشترین تعداد آسمانخراش را نسبت به دیگر شهرهای استرالیا دارد. بیش از ۶۷ برج بلندتر از ۱۵۰ متر در این شهر بنا شده‌اند و اکنون قرار است سازه‌ای دیگر به لشگر برج‌های مرتفع ملبورن افزوده شود. خبر حضور مرتفع‌ترین برج مسکونی در ملبورن تنها مختص استرالیا نیست، بلکه این برج در کل نیمکره جنوبی مرتفع‌ترین برج مسکونی خواهد بود.

روز ۹ ژ‍وئن ۲۰۲۰ برج در دست احداث استرالیا ۱۰۸ در ساوت‌بنک رسما به عنوان مرتفع‌ترین سازه مسکونی معرفی شد. ارتفاع این برج از کف تا سقف برابر ۳۱۹ متر است. به این ترتیب برج استرالیا ۱۰۸ از نظر ارتفاع پس از برج Q1 گلد کوست رکورددار جدید خواهد بود.

اگرچه ارتفاع برج Q1 کمی بیش از ۳۲۲ متر است، اما اگر ارتفاع کف تا سقف را درنظر بگیرید، ارتفاع برج استرالیا ۱۰۸ به ۳۱۹ می‌رسد درصورتی که ارتفاع برج Q1 تا سقف (بدون احتساب برجک) ۲۳۵ متر است. درواقع، Q1 به کمک برجکی ۹۷٫۷ متری که بالای آن بنا شده ۳۲۲٫۵ متر ارتفاع دارد. بنابراین ملبورن رسما مالک مرتفع‌ترین برج مسکونی نیمکره جنوبی است.

در ارتفاع ۲۱۰ متری این برج کنسول ستاره‌ای طلایی (طبقه‌ای بیرون‌زده از سازه) بنا شده است که مرکز استخرها، ورزشگاه‌ها و سالن‌های تفریحی برج است و ساکنان برج اجازه استفاده از آن را دارند. ساکنانی که در طبقات بالاتر از این طبقه زندگی می‌کنند، می‌توانند منطقه وی‌آی‌پی و استخر اختصاصی خود را داشته باشند.

منبع: تایم آوت


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه