وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » مراقب پیام‌های کلاهبرداری با مضمون کووید-۱۹ باشید

تاریخ انتشار : 1399/07/03 - 11:44

مراقب پیام‌های کلاهبرداری با مضمون کووید-۱۹ باشید

صدای استرالیا- کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا (ACCC) نسبت به نوع جدیدی از کلاهبرداری که تماس‌های  رسمی دولت را جعل می‌کند  هشدار داد.

مراقب پیام‌های کلاهبرداری با مضمون کووید-19 باشید

صدای استرالیا- کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا (ACCC) نسبت به نوع جدیدی از کلاهبرداری که تماس‌های  رسمی دولت را جعل می‌کند  هشدار داد.

ساکنان استرالیا به‌تازگی پیام‌هایی را به این مضمون دریافت می‌کنند: «ما یک مورد احتمالی کووید-۱۹ را در محله شما شناسایی کرده‌ایم. برای یافتن مکان‌های پرخطر نقشه را چک کنید و فردا از رفتن به آنها خودداری کنید.» همراه این متن یک لینک URL هم ارسال می‌شود که کاربر باید روی آن کلیک کند.

وبگاه Scamwatch ارائه‌شده از سوی کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا عصر چهارشنبه در صفحه توییترش هشدار داد: «مراقب جدیدترین کلاهبرداری جعل هویت دولتی با مضمون کووید-۱۹ باشید و اگر این متن را دریافت کردید روی لینک کلیک نکنید و فقط پیام را حذف کنید.»

به‌گفته ACCC، افرادی که می‌خواهند از واقعی‌بودن متن‌های مشابهی که دریافت می‌کنند اطمینان حاصل کنند می‌توانند با استفاده از جزییاتی که روی وبگاه‌های رسمی منتشر شده است با سازمان مربوطه تماس بگیرند.

اسکم‌واچ از آغاز عالم‌گیری ویروس کرونا تاکنون بیش‌از ۴هزارو۱۶۰ گزارش کلاهبرداری مرتبط با کووید- ۱۹ را دریافت کرده است که شایع‌ترین آنها شامل عملیات فیشینگ (تله‌گذاری) برای اطلاعات شخصی و کلاهبرداری‌های خرید آنلاین می‌شود. بیشتر این کلاهبرداری‌ها استرالیایی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که در جست‌وجوی دستیابی به سوپرانوئیشن یا همان اندوخته بازنشستگی پیش‌ازموعد هستند. برپایه گزارش‌ها این افراد تاکنون بیش‌از ۳میلیون و ۳۶۰هزار دلار از این طریق از دست داده‌اند.

اسکم‌واچ در ادامه توضیح می‌دهد: «کلاهبرداران از طریق پیام‌های متنی و ارسال ایمیل‌های فیشینگ برای سرقت اطلاعات مردم وانمود می‌کنند که می‌خواهند اطلاعاتی را درباره کووید-۱۹ ازطرف سازمان‌های دولتی ارائه کنند. این پیام‌ها محتوی لینک‌های بدافزاری هستند که برای سرقت اطلاعات شخصی و مالی کاربران طراحی شده‌اند.»

منبع: ۷نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه