وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » متخصص همه‌گیرشناسی پیش‌بینی کرد: کدام مقررات کووید آخر از همه لغو می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/06/17 - 5:42

متخصص همه‌گیرشناسی پیش‌بینی کرد: کدام مقررات کووید آخر از همه لغو می‌شود

صدای استرالیا– بر اساس پیش‌بینی یک همه‌گیری‌شناس برجسته، با روند کنونی واکسیناسیون، اقدامات و محدودیت‌های سلامتی تا سال ۲۰۲۲ ادامه […]

متخصص همه‌گیرشناسی پیش‌بینی کرد: کدام مقررات کووید آخر از همه لغو می‌شود

صدای استرالیا– بر اساس پیش‌بینی یک همه‌گیری‌شناس برجسته، با روند کنونی واکسیناسیون، اقدامات و محدودیت‌های سلامتی تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت؛ اما اگر بتوان میزان بستری را کنترل کرد، استرالیا می‌تواند روند گشایش مرحله به مرحله را در پیش بگیرد.

پروفسور کاترین بنت، رییس بخش همه‌گیری‌شناسی دانشگاه دیکن معتقد است که با افزایش نرخ واکسیناسیون و ورود به مرحله سرکوب بیماری، دیگر لازم نیست که ردگیری تماس در مورد تمامی افراد مبتلا به کووید-۱۹ انجام شود.

وی در مقاله‌ای در یک ژورنال تحقیقاتی که روز چهارشنبه منتشر شد، نوشت: ویروس در اجتماع وجود دارد، مرحله انتقالی واکنش به کووید-۱۹ آغاز شده، و ما در مسیر زندگی کردن از سه ماهه اول ۲۰۲۲ قرار داریم.

بر اساس برنامه ملی دولت استرالیا قرار است واکنش به کووید-۱۹ از مرحله A (یعنی واکسن زدن، آمادگی و مدیریت) وارد مرحله B (واکسینه شدن ۷۰ درصد جمعیت بزرگسال) و سپس C (واکسیناسیون ۸۰ درصدی) شود.

بنت با بیان اینکه برخی از رهبران سیاسی، رویه محافظه‌کارانه رسیدن به وضعیت بدون ابتلا را در پیش گرفته‌اند، گفت: حداقل در مناطق شیوع ویروس، ما اکنون به رویکردهای جهانی قانع‌کننده‌تری فکر می‌کنیم که عملیاتی، اخلاقی و از نظر اقتصادی پایدار باشند و تعداد موارد ابتلا و بستری را کنترل کنند.

وی افزود که محدویت‌ها باید تا زمان رسیدن به اهداف واکسیناسیون، در نقاطی که انتقال ویروس وجود دارد، ادامه یابد.

بنت نوشت: ماسک زدن در مکان‌های سرپوشیده، آخرین اقدام احتیاطی خواهد بود که لغو می‌شود و اجتماعات بزرگ‌ نیز آخرین فعالیتی است که به جامعه باز می‌گردد؛ البته اگر گذرنامه واکسیناسیون نیز مانند کشورهای دیگر پیاده‌سازی شود، برگزاری رویدادها و اجتماعات سریع‌تر می‌تواند مجاز شود.

گفتنی است که تا روز دوشنبه، ۲۱ میلیون دوز واکسن در سراسر کشور تزریق شده و تقریبا ۶۳٫۸ درصد از افراد ۱۶ سال به بالای استرالیا، حداقل یک دوز واکسن خود را زده‌اند. از این میان، ۳۹ درصد کاملا واکسینه شده‌اند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه