وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » مالیات املاک متحول می‌شود؛ برنامه دولت نیوساوت ولز برای کمک ۲۵ هزار دلاری به خانه اولی‌ها

تاریخ انتشار : 1400/03/25 - 13:31

مالیات املاک متحول می‌شود؛ برنامه دولت نیوساوت ولز برای کمک ۲۵ هزار دلاری به خانه اولی‌ها

صدای استرالیا– با حمایت گسترده صورت گرفته از برنامه‌های بازنگری در سیستم مالیات املاک نیوساوت‌ولز، حالا احتمال دارد کمکی حداکثر […]

مالیات املاک متحول می‌شود؛ برنامه دولت نیوساوت ولز برای کمک 25 هزار دلاری به خانه اولی‌ها

صدای استرالیا– با حمایت گسترده صورت گرفته از برنامه‌های بازنگری در سیستم مالیات املاک نیوساوت‌ولز، حالا احتمال دارد کمکی حداکثر تا ۲۵ هزار دلار نیز برای خانه اولی‌ها در این ایالت معرفی شود.

دومینیک پروتت، وزیر خزانه داری نیوساوت ولز، نتایج نظرسنجی عمومی درباره برنامه پیشنهادی دولت برای ایجاد مالیات بر املاک را منتشر کرد. هدف از این برنامه، تسهیل خانه‌دار شدن افراد است.

بر اساس این برنامه، به خریداران خانه در نیوساوت ولز امکان داده می‌شود که یا مالیات حق تمبر را بپردازند یا بر اساس ارزش و استفاده ملک، پرداخت سالانه مالیات بر املاک را انتخاب کنند.

وقتی یک ملک مشمول مالیات جدید شود، مالکان بعدی نیز باید مالیات بپردازند و به این ترتیب، در طول زمان مالیات حق تمبر حذف می‌شد.

همچنین کسانی که پیش‌تر مالیات حق تمبر ملک خود را پرداخت کرده باشند، دیگر مشمول مالیات بر املاک جدید نخواهند شد.

بر اساس این برنامه، امتیازات موجود مالیات حق‌تمبر برای خریداران خانه اولی، با یک کمک ۲۵ هزار دلاری جایگزین می‌شود.

این برنامه پیشنهادی بیان می‌دارد که نیوساوت ولز باید از سیستم مالیات بر املاک کنونی، که مستلزم هزینه‌های سنگین حق‌تمبر است، به سوی یک سیستم جایگزین برود که خانه‌دار شدن را دسترس پذیرتر، از تغییر مکان خانوارها حمایت و رشد و شکوفایی را تسهیل کند.

پروتت گفت که دولت تا کنون ۲۵۰ نظر از فعالان صنعت و افراد برجسته جامعه در این رابطه دریافت کرده که حاکی از حمایت گسترده از برنامه پیشنهادی است. نظرسنجی عمومی در باره برنامه مذکور تا پایان ماه جولای جمع بندی خواهد شد.

خانه اولی‌ها، هم اکنون برای خانه‌های بالای ۶۵۰ هزار دلاری باید درصدی از مالیات حق تمبر و برای املاک بالای ۸۰۰ هزار دلار، کل مالیات حق‌تمبر را بپردازند و به گفته پروتت، با مقررات پیشنهادی جدید، این افراد مورد حمایت خاص قرار می‌گیرند.

به گفته وزیر خزانه‌داری، مرحله اول نظرسنجی حاکی از این بود که ۸۴ درصد افراد تحول در مالیات حق تمبر را ضروری می‌دانند و دو سوم جامعه نیز این مالیات را مانعی بزرگ برای خانه‌دار شدن قلمداد کرده‌اند.

دولت معتقد است که اجرای این برنامه تحول در ۴ سال، می‌تواند ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد نیوساوت ولز وارد کند.

بر اساس اطلاعات ارایه شده، در طرح جدید مالکان خانه‌هایی با ارزش ۴۰۵ هزار و ۶۰۰ دلار، باید ۱۶۱۷ دلار مالیات سالانه پرداخت کنند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه