وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » فناوری‌های هوشمند چین، تهدیدی برای استرالیا محسوب می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/09/19 - 3:14

فناوری‌های هوشمند چین، تهدیدی برای استرالیا محسوب می‌شود

صدای استرالیا– یک گزارش جدید هشدار می‌دهد که تسلط رو به فزونی چین در زمینه خودروهای هوشمند، تجهیزات خانگی و […]

فناوری‌های هوشمند چین، تهدیدی برای استرالیا محسوب می‌شود

صدای استرالیا– یک گزارش جدید هشدار می‌دهد که تسلط رو به فزونی چین در زمینه خودروهای هوشمند، تجهیزات خانگی و سایر فناوری‌های اینترنت اشیا، تهدیدی رو به رشد برای اقتصاد استرالیا محسوب می‌شود.

سال گذشته در حدود ۱۲ میلیارد دستگاه هوشمند متصل به اینترنت در جهان وجود داشت که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان دهه جاری به ۱۲۵ میلیارد دستگاه برسد.

اینترنت اشیا (IoT) و کاربردهای آن، از ابزارهای خانه هوشمند گرفته تا خودروهای الکتریکی متصل به اینترنت مثل خودروهای تسلا و شهرهای هوشمند، در حال دگرگون کردن جهان است.

متخصصان حریم خصوصی از مدت‌ها پیش درباره آسیب‌پذیری ابزارهای اینترنت اشیا در برابر هک، اظهار نگرانی کرده‌اند؛ اما گزارش موسسه استرالیایی لووی، از تهدیدی وسیع‌تر چین در این زمینه حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، در حالی که استرالیا و آمریکا، شرکت‌های دولتی چین مانند هوواوی را از شبکه‌های دیجیتال حساس خود اخراج کرده‌اند، بسیاری کشورها در شرق و جنوب شرق آسیا، به طور روزافزون از طریق اکوسیستم و زنجیره تامین اینترنت اشیا، هدف شرکت‌های چینی قرار گرفته‌اند.

این گزارش بیان می‌دارد: با توجه به تمرکز تولید جهانی تجهیزات الکترونیکی در چین، توانمندی‌های این کشور در طراحی نرم‌افزار و لوازم الکترونیکی و بازارهای رو به رشد برای کالاها و خدمات دیجیتالی، چین مزیت‌های رقابتی زیادی در این بخش دارد.

از سوی دیگر، از آنجا که کشورهای منطقه مانند سنگاپور و مالزی، در اکوسیستم شهرهای هوشمند، تطابق خود با فناوری‌های چینی تعمیق می‌کنند، تقویت نفوذ چین دسترسی به اقتصادهای منطقه‌ای را برای استرالیا سخت‌تر و پرهزینه‌تر خواهد کرد.

جان لی که نویسنده این گزارش است، می‌افزاید: از آنجا که دولت‌های قدرتمند، قوانین مشارکت در اکوسیستم‌های فناوری را تدوین و اعمال می‌کنند، واردکنندگان این فناوری‌ها در موقعیت ضعف قرار می‌گیرند.

وی می‌نویسد: استرالیا در واکنش به این وضعیت، باید توانمندی‌های فناورانه خود را افزایش دهد و راهکارهای خلاقانه‌ای را برای مدیریت ، و نه پرهیز از، ریسک رشد ارتباطات دیجیتال با چین بیابد.

این گزارش تاکید می‌کند که مناطق شرق و جنوب‌شرق آسیا در همسایگی استرالیا قرار دارند و بهترین منبع برای فرصت‌های اقتصادی آینده محسوب می‌شوند و در صورت عدم تقویت توانمندی‌های فناورانه، این بازارها به کل در اختیار چین قرار خواهد گرفت.

 

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه