وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 20 May 2024
» اخبار » عقب‌نشینی فیس‌بوک؛ صفحات نهادهای ایمنی و سلامت استرالیا بازگشایی شد

تاریخ انتشار : 1399/11/30 - 8:56

عقب‌نشینی فیس‌بوک؛ صفحات نهادهای ایمنی و سلامت استرالیا بازگشایی شد

صدای استرالیا– تعدادی از صفحات دولتی و نهادهای عمومی استرالیا که روی فیس‌بوک مسدود شده بود، بعد از ظهر امروز […]

عقب‌نشینی فیس‌بوک؛ صفحات نهادهای ایمنی و سلامت استرالیا بازگشایی شد

صدای استرالیا– تعدادی از صفحات دولتی و نهادهای عمومی استرالیا که روی فیس‌بوک مسدود شده بود، بعد از ظهر امروز بازگشایی شد.

فیس‌بوک در واکنش به قانون پیشنهادی رسانه‌ای، دسترسی به محتوای خبری را برای استرالیایی‌ها مسدود کرده بود که شامل صفحات نهادهای عمومی و دولتی هم می‌شد.

جاش فرایندبرگ، وزیر خزانه داری، با بیان اینکه واکنش فیس‌بوک، نادرست بوده، گفت: تصمیم آنها برای مسدود کردن دسترسی استرالیایی‌ها به سایت‌های دولتی، از جمله سایت‌های ارایه خدمات پشتیبانی همه‌گیری؛ سلامت روان، خدمات اضطراری و اورژانس و اداره هواشناسی، کاملا با قانون رسانه‌ای که هنوز در مجلس سنا مصوب نشده، نامربوط است.

وی افزود: اتفاقات امروز برای همه استرالیایی‌ها، قدرت بی‌حد و اندازه بازار این غول‌های دیجیتال را مشخص می کند.

فیس‌بوک می‌گوید از آنجا که قانون یاد شده، تعریف شفافی درباره محتوای خبری ارایه نداده، این شبکه اجتماعی هم تعریف گسترده را در نظر گرفته تا به قانون احترام بگذارد و به همین دلیل هم تعداد از صفحات غیر خبری را مسدود کرده است.

پل فلچر، وزیر ارتباطات استرالیا گفت که او تعریف گسترده و موسع فیس‌بوک از خبر را نمی‌پذیرد و آماده است که در صورت درک نادرست، دو طرف این مساله را حل کنند.

در پی انتقادهای شدید به فیس‌بوک بخاطر مسدودسازی گسترده صفحات استرالیایی، از جمله سازمان آتش‌نشانی و خدمات اضطراری استرالیای غربی و اداره هواشناسی، فیس‌بوک ضمن بازگشایی این صفحات، در بیانیه‌ای اعلام کرد که وب‌سایت‌های دولتی نباید از تصمیم فیس‌بوک متاثر شوند.

این شرکت افزود: اقدامات ما بر محدودسازی ناشران و افراد درون استرالیا از به اشتراک‌گذاری و بازدید از محتوای خبری محلی و بین‌المللی متمرکز است.

در عین حال فلچر تاکید کرد که دولت، تصویب قانون رسانه‌ای را همچنان پیگیری می‌کند.

منبع: ای بی سی نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه