وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » ضرب سکه‌های جدید یک دلاری استرالیا ویژه کمک به دیگران

تاریخ انتشار : 1399/06/12 - 11:32

ضرب سکه‌های جدید یک دلاری استرالیا ویژه کمک به دیگران

صداي استراليا- استراليايي‌ها به زودي سكه يك دلاري جديدي را در كيف پول‌هاي خود خواهند داشت كه به هيچ وجه يك سكه عادي نيست.


صدای استرالیا- استرالیایی‌ها به زودی سکه یک دلاری جدیدی را در کیف پول‌های خود خواهند داشت که به هیچ وجه یک سکه عادی نیست.

ضرابخانه سلطنتی استرالیا از سکه‌های جدید یک دلاری رونمایی کرد، سکه‌هایی که با هدف اهدا به خیریه ضرب شده است. این سکه‌های جدید که از امروز چهارشنبه دوم سپتامبر در دسترس عموم قرار می‌گیرد، پس از آن ضرب شد که ۵۷ درصد از استرالیایی‌ها اعلام کردند در صورت داشتن چنین سکه‌ای بلافاصله آن را اهدا خواهند کرد.

تا چند سال آینده میلیون‌ها عدد از این سکه‌های جدید وارد چرخه اقتصاد خواهد شد. هدف نهایی تولید ۲۵ میلیون عدد سکه یک دلاری است.

در حال حاضر سه میلیون سکه جدید ضرب شده‌اند و از اوایل امروز چهارشنبه این سکه‌ها در دسترس مردم قرار گرفته‌اند. قرار است ۲۵ میلیون سکه نهایتا تا پنج سال آینده وارد چرخه اقتصاد شوند. هر سکه از مرکزی سبز‌رنگ برخوردار است که با ریز موج‌هایی طلایی تزئین شده است. ایده نهفته در پس این طراحی، تاثیر مداومی است که هر بار اهدای پول به خیریه بر فرودستان جامعه خواهد داشت.

ضرابخانه سلطنتی اعلام کرد ضرب این سکه جدید در واکنش به دشواری‌هایی بوده است که استرالیایی‌ها طی دوران آتش‌سوزی و پس از آن همه‌گیری کرونا تجربه کرده‌اند. راس مک‌دایرمید، رئیس ضرابخانه سلطنتی معتقد است این طرح می‌تواند تکانه‌ای برای بهبود روح سخاوتمندی استرالیایی‌ها باشد.

به گفته او درصورتی که هر استرالیایی هر ماه این سکه را به خیریه اهدا کند، سالانه نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار برای افراد نیازمند جمع‌آوری خواهد شد. براساس گزارش سخاوتمندی استرالیایی، از هر پنج استرالیایی یک نفر طی ۱۲ ماه آینده برای خود یا یکی از اعضای خانواده اش به کمک خیرخواهانه نیاز خواهد داشت.

مک‌دایرمید می‌گوید پول از گذشته‌های دور تنها یک واحد اقتصادی برای نمایش ارزش مالی بوده است. برای اولین‌بار  ما سکه‌ای ضرب کرده‌ایم که هدفش تنها ایجاد ارزش اقتصادی نیست. هدف اصلی آن ایجاد همدلی و سخاوتمندی است تا همدردی مردم با نیازمندان را افزایش دهد. همچنین این سکه‌های جدید برای آموزش سخاوتمندی و همدلی به کودکان ابزاری عالی است.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه