وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » شکایت صاحبان مشاغل: موجرها تخفیف نمی‌دهند

تاریخ انتشار : 1400/07/04 - 4:30

شکایت صاحبان مشاغل: موجرها تخفیف نمی‌دهند

صدای استرالیا– صاحبان مشاغل آسیب دیده از قرنطینه که در آستانه سقوط و ورشکستگی مالی قرار گرفته‌اند، حالا مالکان ساختمان‌های […]

شکایت صاحبان مشاغل: موجرها تخفیف نمی‌دهند

صدای استرالیا– صاحبان مشاغل آسیب دیده از قرنطینه که در آستانه سقوط و ورشکستگی مالی قرار گرفته‌اند، حالا مالکان ساختمان‌های اجاره‌ای‌شان را متهم می‌کنند که از تخفیف در اجاره، خودداری می‌کنند.

برخی از صاحبان مشاغل، به دلیل قرنطینه و دستورات بهداشتی کووید-۱۹ مجبور بوده‌اند که ماه‌ها کرکره‌ها را پایین بکشند و کار نکنند؛ اما مالکان ساختمان‌ها در برخی موارد در سال گذشته، حتی اقدام به افزایش اجاره بها کرده‌اند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، از مالکان و مستاجران خواسته‌است که برای توافق بر سر اجاره بهای منصفانه به مذاکره بپردازند.

 

لورین وبر، مالک یک لباسشویی در سیدنی، یکی از صاحبان مشاغل است که می‌گوید امسال مجبور شده اجاره‌اش را دو برابر کند؛ زیرا نمی‌خواهد این شغل را که ۱۵ سال به آن مشغول بوده از دست بدهد.

وی می‌گوید که تا امسال با مالک مغازه‌اش مشکلی نداشته است؛ اما مالک ساختمان پس از اینکه او از افزایش مبلغ ودیعه سر باز زده، به مغازه‌اش قفل زده است.

لیز اولدز نیز که به مدت یک دهه مستاجر مرکز خرید استاکلند در غرب سیدنی بوده، حالا با بدهی اجاره ۶۸ هزار دلاری روبه‌روست و استاکلند هم حاضر به تخفیف در اجاره بها نشده است.

البته استاکلند در بیانیه‌ای اعلام کرده که اثر قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی را بر برخی مشاغل درک می‌کند.

این مرکز خرید گفته است که اولویت‌اش، حمایت از خرده‌فروشان همکار، به ویژه کسب‌وکارهای کوچک است و به مذاکره با فروشندگانی که از قرنطینه‌ها آسیب دیده‌اند، ادامه می‌دهد.

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه