وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » شغل جالب سگ‌ها در سیدنی: ترساندن مرغ‌های دریایی با حقوق ۲۰۰ هزار دلاری

تاریخ انتشار : 1400/09/16 - 4:29

شغل جالب سگ‌ها در سیدنی: ترساندن مرغ‌های دریایی با حقوق ۲۰۰ هزار دلاری

صدای استرالیا- شاید باور نکنید؛ ولی در سیدنی سگ‌هایی هستند که سالی 200 هزار دلار از دولت نیوساوت‌ولز حقوق می‌گیرند.


صدای استرالیا- شاید باور نکنید؛ ولی در سیدنی سگ‌هایی هستند که سالی ۲۰۰ هزار دلار از دولت نیوساوت‌ولز حقوق می‌گیرند.

سوییت هوپ و پپا، دو سگ از میان گروهی از سگ‌ها هستند که ماموریت‌شان دور کردن مرغ‌هایی دریایی از اطراف رستوران‌های محوطه اپراهاوس است و دولت بابت این ماموریت به آنها، و در واقع به صاحب‌شان سالی نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار حقوق می‌دهد.

پروژه آزمایشی استفاده از سگ‌ها برای دور کردن پرندگان آسیب‌رسان، حالا به صورت رسمی درآمده و دولت قراردادی دو ساله به مبلغ ۳۷۶ هزار و ۳۸۰ دلار با صاحبان سگ‌ها بسته است.

دولت نخستین بار به منظور استفاده از سگ‌ها برای دور کردن مرغ‌های دریایی، در سال ۲۰۱۸ سراغ شرکت Mad Dogs And Englishmen رفت که به سگ‌ها آموزش می‌دهد و حالا ۱۳ سگ مشغول گشت ضد مرغ دریایی هستند.

جیمز وب، مالک Mad Dogs And Englishmen می‌گوید: این مشکل از زمان ساخت اپراهاوس وجود داشته و هیچ کاری در مورد آن انجام نشده است.

وی افزود: ما به سگ‌ها فرمان می‌دهیم و آنها هم می‌دوند، روی دیوار می‌پرند و به مرغ‌های دریایی پارس می‌کنند و آنها را دور می‌کنند.

والت سکورد، وزیر هنر دولت درسایه، با انتقاد از هزینه این طرح، گفت که مالیات دهندگان نباید هزینه افراد تاکسیدوپوش، اهل اپرا و رستوران برو را بپردازند.

وی گفت: خیلی مضحک است که دولت ایالت بیش از ۳۷۶ هزار دلار را به پای یک سگ و صاحب‌اش بریزد تا چند ساعتی اطراف اپراهاوس بالا و پایین بروند تا برای رضایت کسب‌وکارهای خصوصی سطح بالا، چند تا مرغ دریایی چیپس دزد را بپرانند.

اپراهاوس سیدنی نیز این برنامه را مثبت و نتیجه بخش ارزیابی کرده  و گفته با این اقدام، موارد تعویض غذای مشتریان کاهش یافته و تجربه و امنیت آنها بهبود پیدا کرده است.

سگ‌های مورد نظر به طور ویژه تعلیم دیده‌اند و برای ساعات شلوغ ناهار و اوایل غروب به گشت‌زنی مشغول می‌شوند. باهر کدام از آنها نیز یک مربی آموزش دیده به طور تمام وقت حضور دارد.

هم‌اکنون هزینه این پروژه به طور مساوی از سوی اپراهاوس، اپرا بار و اپرا کیچن پرداخت می‌شود.

منبع: دیلی میل استرالیا


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه