وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » شرکت‌های فریبکار میلیاردها دلار پول جاب‌کیپر را به جیب‌ زدند

تاریخ انتشار : 1400/07/16 - 4:45

شرکت‌های فریبکار میلیاردها دلار پول جاب‌کیپر را به جیب‌ زدند

صدای استرالیا- بررسی انجام شده از سوی دولت فدرال روی برنامه 89 میلیارد دلاری جاب‌کیپر نشان داد که 31 درصد از دریافت‌کنندگان به هیچ وجه واجد شرایط دریافت این کمک هزینه نبوده‌اند


صدای استرالیا- بررسی انجام شده از سوی دولت فدرال روی برنامه ۸۹ میلیارد دلاری جاب‌کیپر نشان داد که ۳۱ درصد از دریافت‌کنندگان به هیچ وجه واجد شرایط دریافت این کمک هزینه نبوده‌اند و به همین دلیل فرایند بازپس‌گیری پول‌های پرداختی از هزاران شرکتی که در این زمینه ادعای نادرست داشته‌اند، آغاز شده است.

اداره مالیات استرالیا دریافته است که برخی از کارفرماها، به منظور دریافت کمک‌هزینه‌های جاب‌کیپر در دوران قرنطینه‌های کرونا، اقدام به ارایه لیست دروغین از کارکنان کرده و درمورد میزان زیان خود بزرگنمایی کرده‌اند.

البته اداره مالیات، قادر به تعیین دقیق مبالغ پرداخت شده به این کارفرماها نیست. در همین حال، بر سر اینکه اداره مالیات باید نام بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان این مبالغ را افشا کند یا نه، اختلاف نظر سیاسی وجود دارد.

اداره مالیات، با اجرای روند بررسی صلاحیت شرکت‌ها، تا کنون موفق به بازپس‌گیری فقط ۱۹۴ میلیون دلار از مبالغ پرداختی شده و توانسته جلوی پرداخت ۷۶۷ میلیون دلار را نیز بگیرد.

بررسی مذکور روی پرونده  ۱۱۳ هزار و ۱۹  پرونده کارفرماهایی که رفتارشان، موجب فعال شدن هشدارهای خودکار شده بود، صورت گرفت و ۱۳ درصد پرداخت‌ها به بیش از ۱٫۱ میلیون دریافت کننده جاب‌کیپر بررسی شد. این بررسی نشان داد که ۶۹ درصد این کارفرماها واجد شرایط بوده‌اند و ۳۱ درصد به هیچ وجه صلاحیت دریافت این کمک هزینه‌ها را نداشته‌اند.

ناتوانی دولت در تشخیص صلاحیت کارفرماهای  واجد شرایط که موجب هدر رفت میلیون‌ها دلار از پول مالیات دهندگان شده، انتقاد شدید اپوزیسیون را برانگیخته است.

طیق مقررات جاب‌کیپر، کارفرماهایی که گردش مالی‌شان حداقل ۳۰ درصد و در مورد شرکت‌های بالای یک میلیارد دلار فروش، ۵۰ درصد افت کرده باشد، مشمول دریافت این کمک هزینه می‌شوند.

اما دفتر بودجه پارلمان، دریافته است که ۱۵۷ هزار و ۶۵۰ شرکت ۴٫۶ میلیارد دلار دریافت کرده‌اند؛ در حالی که حتی گردش مالی‌شان در سه ماه اول اجرای این برنامه، با رشد مواجه بوده است. ۱۹۵ هزار و ۳۸۱ شرکت نیز که در سه‌ماهه‌ دوم اجرای برنامه جاب‌کیپر، گردش مالی‌شان رشد کرده، ۸٫۴ میلیارد دلار دریافت کرده‌اند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه