وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » شراب‌سازان: استرالیایی‌ها شراب وطنی بنوشند

تاریخ انتشار : 1399/09/17 - 4:11

شراب‌سازان: استرالیایی‌ها شراب وطنی بنوشند

صدای استرالیا - در پی اعمال تعرفه سنگین از سوی چین برای واردات شراب استرالیایی، تولید‌کنندگان شراب در استرالیا از مردم این کشور خواستند که شراب‌ وطنی بنوشند.


صدای استرالیا – در پی اعمال تعرفه سنگین از سوی چین برای واردات شراب استرالیایی، تولید‌کنندگان شراب در استرالیا از مردم این کشور خواستند که شراب‌ وطنی بنوشند.

دولت چین برای واردات شراب از استرالیا، ۲۱۲٫۱ درصد تعرفه وضع کرده که این تعرفه سنگین می‌تواند آسیب جدی به صنعت شراب‌سازی استرالیا بزند. به همین دلیل هم تولیدکنندگان شراب از استرالیایی‌ها خواسته‌اند که شراب استرالیایی بنوشند.

این فراخوان پس از آن مطرح شده که بیش از ۲۰۰ نماینده پارلمان از ۱۹ کشور، کارزاری راه‌انداری کرده و از مردم سراسر جهان خواسته‌اند که شراب استرالیایی بخرند.

متیو مک کالک، مدیرعامل شراب‌سازی Langmeil در دره باروسا در استرالیای جنوبی گفت که این صنعت آسیب دیده است.

وی اما حاضر نشد تقصیر را به گردن چین بیندازد و گفت: نباید دنبال مقصر گشت؛ این وضعیتی است که ما فعلا در آن قرار گرفته‌ایم.

این شراب‌ساز افزود: اگر می‌خواهید به ما کمک کنید که از این شرایط خارج شویم، ساده‌ترین راه‌ این است که از مشروب فروشی محل، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و میخانه‌ها یا به صورت آنلاین، شراب استرالیایی بخرید.

مک‌کالک اگرچه معتقد است که این تعرفه‌های دائمی نیست، تایید می‌کند که شراب‌سازان استرالیایی‌ به دنبال بازارهای تازه هستند.

وی گفت: این تعرفه‌ها، تا جایی که ما می‌دانیم، موقتی است و تا ماه مارس سال آینده، یا حتی اوت، اعمال خواهد شد. ما بازارهای دیگر را امتحان می‌کنیم و فروش بیشتر در استرالیا را نیز مدنظر داریم.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه