وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » رفع کامل ممنوعیت سفرهای بین‌المللی؛ شاید تا ۲۰۲۴

تاریخ انتشار : 1400/01/23 - 5:15

رفع کامل ممنوعیت سفرهای بین‌المللی؛ شاید تا ۲۰۲۴

صدای استرالیا– گزارشی جدید هشدار می‌دهد که احتمالا ممنوعیت سفرهای خارجی برای استرالیایی‌ها تا سال ۲۰۲۴ برقرار خواهد ماند. گزارش […]

رفع کامل ممنوعیت سفرهای بین‌المللی؛ شاید تا 2024

صدای استرالیا– گزارشی جدید هشدار می‌دهد که احتمالا ممنوعیت سفرهای خارجی برای استرالیایی‌ها تا سال ۲۰۲۴ برقرار خواهد ماند.

گزارش چشم‌انداز سه‌ماه تجارت دیلویت که پیش از بروز ناهماهنگی‌ها و تاخیرهای به وجود آمده در برنامه واکسیناسیون دولت مرویسون، منتشر شده بود، پیش‌بینی کرده که بازگشایی مرزهای بین‌المللی به طور تدریجی انجام خواهد شد.

کریس ریچاردسون، اقتصاددان دیلویت، پیش‌بینی کرده که تا مدتی، نوعی از قرنطینه برای مسافران ورودی همچنان اجرا خواهد شد.

وی افزوده است: در شرایط کنونی، سفرهای بین‌المللی به/از استرالیا، در سال ۲۰۲۲ نیز اندک خواهد بود و تا قبل از ۲۰۲۴ به شرایط پیشاکرونا بازنخواهیم گشت.

این موسسه در گزارش ژانویه سال ۲۰۲۱ خود پیش‌بینی کرده بود که استرالیا تا پایان سال ۲۰۲۱ واکسیناسیون همگانی را به پایان خواهد رساند و پس از نیوزیلند، به تدریج تا پایان سال مرزهای بین‌المللی بیشتری بازگشایی خواهد شد.

این در حالی است که هفته گذشته، مقامات بهداشتی، توصیه کردند که واکسن آسترازنکا، به دلیل خطر لختگی خون، فقط برای افراد بالای ۵۰ سال تزریق شود. این تصمیم، برنامه شرکت‌های هواپیمایی را برای شروع مجدد پرواز به مقاصد بین‌المللی، برهم زده است.

دولت پس از این گزارش، ۲۰ میلیون دوز واکسن فایزر خریداری کرده که اواخر امسال وارد خواهد شد.

گزارش چشم‌انداز اقتصادی دیلویت به موارد دیگری نیز اشاره دارد. از جمله اینکه به گفته ریچاردسون، به نظر می‌رسد که اقتصاد استرالیا در حال ترمیم سریع است؛ هر چند او نیز مانند بانک مرکزی، پیش‌بینی می‌کند که نرخ بهره در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

ریچاردسون همچنین با بیان اینکه با حذف جاب‌کیپر، شاهد موارد متعددی از تعطیلی کسب‌وکارها و از دست رفتن فرصت‌های شغلی خواهیم بود، می‌گوید که احتمال بازگشت نرخ بیکاری به بالای ۶ درصد بر اثر حذف جاب‌کیپر، اندک است و اگر هم این اتفاق بیافتد، موقتی خواهد بود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه