وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » ده‌ها هزار استرالیایی در انتظار بازگشت به خانه

تاریخ انتشار : 1399/08/08 - 3:27

ده‌ها هزار استرالیایی در انتظار بازگشت به خانه

صدای استرالیا- بیش‌از 34هزار استرالیایی‌ ناامید که پشت مرزهای این کشور مانده‌اند همچنان منتظرند دولت با افزایش ظرفیت ورودی‌ها امکان بازگشت آنها را به خانه فراهم کند.

ده‌ها هزار استرالیایی در انتظار بازگشت به خانه

صدای استرالیا– بیش‌از ۳۴هزار استرالیایی‌ ناامید که پشت مرزهای این کشور مانده‌اند همچنان منتظرند دولت با افزایش ظرفیت ورودی‌ها امکان بازگشت آنها را به خانه فراهم کند.

بیش‌از ۴۰۰هزار استرالیایی که در خارج از کشور بودند، از آغاز عالم‌گیری ویروس کرونا تاکنون به خانه بازگشته‌اند. باوجوداین، هنوز بیش‌از ۳۰هزار شهروند این کشور از دولت برای فراهم‌کردن شرایط بازگشت درخواست کمک کرده‌اند.

از ماه مارس تاکنون، دولت از ۳۵۷ پرواز بازگشت ازجمله ۱۰هزار نفر در ۶۶ پروازی که از سوی وزارت امورخارجه و تجارت پشتیبانی می‌شد حمایت کرده است.

اوایل هفته جاری دو پرواز ویژه از لندن و دهلی نو با ۳۴۴ مسافر در فرودگاه داروین به زمین نشست. اما باوجود همه این اقدامات، دولت همچنان زیر بار انتقاد قرار دارد که چرا برای بازگشت هرچه سریع‌تر ده‌ها هزار شهروند استرالیایی به کشور، بیشتر از این تلاش نکرده است.

اوایل ماه اکتبر تعداد افراد متقاضی بازگشت، ۲هزار نفر بود که این رقم درحال حاضر به ۳۴هزار نفر رسیده و نشان می‌دهد که تعداد بیشتری از استرالیایی‌ها تصمیم به ترک کشورهای خارجی و بازگشت به وطن گرفته‌اند.

بسیاری از استرالیایی‌های ساکن اروپا و آمریکای شمالی که در آنها شیوع ویروس کرونا رو به افزایش است، به خانه خود بازگشته‌اند اما هنوز هزاران نفر از این افراد همچنان در انتظار بازگشت هستند.

منبع: دیلی‌میل


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه