وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » حضور دختر تنیس‌باز ۱۷ ساله ایرانی در گراند اسلم استرالیا

تاریخ انتشار : 1400/10/30 - 5:33

حضور دختر تنیس‌باز ۱۷ ساله ایرانی در گراند اسلم استرالیا

صدای استرالیا - مشکات الزهرا صفی از پدیده‌های ورزش ایران است. این تنیس‌باز ۱۷ ساله به عنوان نخستین تنیس‌باز ایرانی به جمع ۱۰۰ تنیس‌باز برتر جوانان جهان راه یافته و در رقابت‌های گراند اسلم استرالیا به میدان می‌رود.


صدای استرالیا – مشکات الزهرا صفی از پدیده‌های ورزش ایران است. این تنیس‌باز ۱۷ ساله به عنوان نخستین تنیس‌باز ایرانی به جمع ۱۰۰ تنیس‌باز برتر جوانان جهان راه یافته و در رقابت‌های گراند اسلم استرالیا به میدان می‌رود.

صحنه ورزش تنیس ایران در ماه‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر یک استعداد جدید بوده است. مشکات الزهرا صفی در سن ۱۷ سالگی به جمع ۱۰۰ تنیس‌باز برتر جوانان جهان در جدول رده‌بندی فدراسیون جهانی تنیس، راه یافته است.

مشکات الزهرا صفی پس از کسب نتایج‌ مطلوب در مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال، به رتبه ۸۷ رنکینگ تنیس‌بازان جوان جهان صعود کرده است و حال از چهره‌های مطرح در عرصه بین‌المللی تنیس به شمار می‌رود. او به عنوان نخستین تنیس‌باز ایرانی به چنین موفقیتی دست یافته است.

مشکات الزهرا صفی‌ با این عملکرد مجوز حضور در رقابت‌های گراند اسلم جوانان ۲۰۲۲ در استرالیا را دریافت کرد. این مسابقات از روز ۲۹ دی آغاز می‌شوند.

این تنیس‌باز جوان ایرانی نیز در جدول اصلی مسابقات حضور دارد. تونی آندروویچ، مربی کروآت، این بازیکن را در مسابقات گراند اسلم استرالیا همراهی می‌کند.

مشکات الزهرا صفی‌ در مورد حضور خود در در رقابت‌های گرند اسلم استرالیا می‌گوید: «خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد و من اولین تنیس‌بازی هستم که از ایران در مسابقات گرند اسلم شرکت می‌کند. حتی تعداد بازیکنان آسیایی شرکت‌کننده هم در این مسابقات کم است.»

او ادامه می‌دهد: «قرار گرفتن در جدول اصلی این رقابت‌ها شانس بزرگی است تا بتوانم برای امتیازات اصلی مسابقه بدهم و این امتیازات گرند اسلم را با پیروزی در هر مسابقه کسب کنم. امیدوارم نتایج خوبی کسب کنم.»

مشکات الزهرا صفی اهل شهر کرج است. او ورزش تنیس را از آکادمی آپت در ایران و زیر نظر دو مربی حرفه‌ای، تونی اندروویچ و وردان لوبیچیک، آغاز کرد.

صفی بعد از چندین سال فعالیت در رده سنی نوجوانان در عرصه تنیس، در طی فقط یک سال، شش مقام قهرمانی در هفت تورنمنت جهانی را از آن خود کرد.

منبع: دویچه‌وله


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه