وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » جنگ تجاری استرالیا علیه چین به شرکت‌های مخابراتی کشیده شد

تاریخ انتشار : 1397/06/01 - 14:16

جنگ تجاری استرالیا علیه چین به شرکت‌های مخابراتی کشیده شد

صدای استرالیا - استرالیا که در جنگ تجاری علیه چین موضع آمریکا را دنبال می‌کند، اعلام کرد: فعالیت شرکت مخابراتی هواوی چین در زیرساخت های ارتباطی این کشور ممنوع است که این اقدام احتمالا تنش های میان کانبرا- پکن را که از یکسال پیش آغاز شده است، افزایش خواهد داد.

جنگ تجاری استرالیا علیه چین به شرکت‌های مخابراتی کشیده شد

صدای استرالیا – استرالیا که در جنگ تجاری علیه چین موضع آمریکا را دنبال می‌کند، اعلام کرد: فعالیت شرکت مخابراتی هواوی چین در زیرساخت های ارتباطی این کشور ممنوع است که این اقدام احتمالا تنش های میان کانبرا- پکن را که از یکسال پیش آغاز شده است، افزایش خواهد داد.

مسئولان این کشور اعلام کردند که فعالیت این شرکت مخابراتی تولید کننده تجهیزات موبایلی خطرات امنیتی زیادی را برای استرالیا ایجاد می کند.

استرالیا از این که یک شرکت چینی به زیر ساخت‌های ارتباطی و امنیتی اش دست پیدا کند و درعین حال از اقدامات جاسوسی خارجی به شدت نگران بود.

شرکت هواوی هر گونه اتهام دراین زمینه را رد کرده و با ارسال نامه‌ای از مقام های استرالیایی خواسته بود تا بتواند در مناقصه مخابراتی این کشور شرکت کند .

هواوی ۶ سال پیش نیز نتوانست به دلیل مسائل امنیتی در مناقصه توسعه شبکه پهن باند ملی استرالیا حضور یابد.

مسئولان مختلف سیاسی و امنیتی استرالیا در یکسال اخیر از نفوذ پکن در بخش های مختلف این جامعه اعم از اقتصادی و اجتماعی ابراز نگرانی کرده و از این رو قوانین مختلفی برای جلوگیری از فعالیت روز افزون چین در استرالیا به کار گرفته اند.

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا ‘ای اس آی او’ تاکنون چندین بار در مورد فعالیت احتمالی جاسوسی توسط اتباع چینی در این کشور هشدار داده است.

وی گفت: جاسوسی و دخالت خارجی در استرالیا به سطح بی سابقه ای رسیده و می تواند منجر به آسیب فاجعه بار علیه منافع کانبرا شود.

‘دانکن لوئیس’ رئیس سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا در مورد افزایش سطح جاسوسی و دخالت در امور مختلف استرالیا توسط اتباع چینی به نمایندگان پارلمان استرالیا هشدار داده و از آنها خواسته بود تا با تصویب قوانین لازم مانع از این اقدامات شوند.

پارلمان این کشور نیز در اوایل سال جاری با تصویب قانون مداخله نفوذ اتباع خارجی ، اقدامات امنیتی مقابله با جاسوسی در این کشور را افزایش داد.

چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا و دومین کشور ارسال کننده مهاجر به این کشور پس از هند است. تقریبا ۱۶۰ هزار دانشجوی چینی در استرالیا تحصیل می کنند و ثروتمندان چینی، استرالیا را بهشت سرمایه گذاری می دانند.

پارلمان استرالیا در ابتدای سال جاری نیز با ارائه گزارشی از یک بررسی انجام شده خواستار ممنوعیت دریافت کمک های سیاسی از منابع خارجی توسط مسئولان، مقامات و فعالان عرصه های مختلف سیاست خارجی استرالیا شد.

استرالیا پیشتر ابراز نگرانی کرده بود که چین با استفاده از فنآوری های مخابراتی و ارتباطی خود در این کشور نفوذ کند.

استرالیا درحال حاضر حدود یک میلیارد دلار صادرات به چین دارد.

طبق دستورالعمل جدید استرالیا، شرکت مخابراتی هواوی چین از عرضه تجهیزات برای شبکه پهنای باند برنامه ریزی شده جی ۵ در استرالیا ممنوع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه