وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » تکلیف ویزای جوکوویچ امروز مشخص می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/10/26 - 5:24

تکلیف ویزای جوکوویچ امروز مشخص می‌شود

صدای استرالیا– نوواک جوکوویچ، پس از گذراندن یک شب دیگر در بازداشت و در آخرین تلاش به منظور به چالش […]

تکلیف ویزای جوکوویچ امروز مشخص می‌شود

صدای استرالیا– نوواک جوکوویچ، پس از گذراندن یک شب دیگر در بازداشت و در آخرین تلاش به منظور به چالش کشیدن تصمیم دولت استرالیا مبنی بر لغو ویزای او برای دومین بار، امروز در دادگاه فدرال حاضر می‌شود.

الکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا، جمعه گذشته با استفاده از اختیارات خود و پس از بررسی دلایل وکلای جوکوویچ و توصیه‌های نهادهای فدرال، ویزای مرد شماره یک تنیس جهان را باطل کرد.

فهرست کامل دلایل وزیر مهاجرت در ابطال ویزای تنیسور صرب، روز شنبه به عنوان بخشی از سوگندنامه ۲۶۸ صفحه‌ای منتشر شده از سوی دادگاه فدرال، درج شده است. هاوک در این سوگندنامه، اعلام کرده که حضور جوکوویچ در مسابقات تنیس اوپن استرالیا، آن هم بدون اینکه واکسن زده باشد، موجب تقویت تفکرات ضد واکسن شود و شهروندان را به نقض قوانین ایزوله تشویق کند.

وی استدلال کرده که با توجه به اعتراضات ضد واکسن در گذشته، حضور جووکویچ احتمال بروز مجدد ناآرامی‌ها را بالا برده و موجب می‌شود که افراد کمتری اقدام به دریافت یادآور واکسن بکنند.

دیروز نیز جمعیت کثیری از افراد ضد واکسن و طرفداران جوکوویچ، در مرکز تجاری سیدنی در پشتیبانی از دعوی حقوقی این قهرمان تنیس و در مخالفت با واکسیناسیون کودکان به تظاهرات پرداختند.

البته شرکت هال و ویلکاکس که وکالت جوکوویچ را بر عهده دارد، در لایحه درخواست تجدید نظر خود، استدلال وزیر مهاجرت را رد کرده و گفته است که هاوک، هیچ مستندی برای ادعاهای خود ارایه نکرده است.

این تنیسور ۳۴ ساله قرار است ساعت ۹:۳۰ امروز (یکشنبه) در دادگاه فدرال به ادای شهادت بپردازد. در این جلسه درباره تصمیم وزیر مهاجرت اعلام نظر خواهد شد.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه