وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » تمدید برنامه تطبیق داده‌ها تا ۲۰۲۳؛ اداره مالیات سراغ متخلفان مالیاتی می‌رود

تاریخ انتشار : 1400/05/10 - 5:38

تمدید برنامه تطبیق داده‌ها تا ۲۰۲۳؛ اداره مالیات سراغ متخلفان مالیاتی می‌رود

صدای استرالیا– اداره مالیات استرالیا (ATO) به حدود ۳۰۰ هزار شهروندی که ماشین‌ لوکس، جت‌ شخصی، قایق تفریحی، اسب‌های اسیل […]

تمدید برنامه تطبیق داده‌ها تا 2023؛ اداره مالیات سراغ متخلفان مالیاتی می‌رود

صدای استرالیا– اداره مالیات استرالیا (ATO) به حدود ۳۰۰ هزار شهروندی که ماشین‌ لوکس، جت‌ شخصی، قایق تفریحی، اسب‌های اسیل یا اثار هنری خریداری کرده‌اند، هشدار داده که تمامی درآمد‌شان را اظهار کنند وگرنه درآمدهای‌شان بازرسی و ممیزی خواهد شد.

تیم لوه، دستیار رییس اداره مالیات گفت: این بازی مونوپولی نیست که تاس بیندازید و از بتوانید از خانه مالیات بر درآمد رد شوید. ما از منابع مختلف اطلاعات را به دست می‌آوریم و با استفاده از داده‌ها و تحلیل‌ها، متوجه عدم اظهار درآمد یا بیش‌اظهاری کسورات می‌شویم.

اداره مالیات استرالیا، دوره اجرای برنامه تطبیق داده‌های خود را که برای سال مالی ۲۱-۲۰۲۰ بود تا ۲۳-۲۰۲۲ تمدید کرده است.

این برنامه به اداره مالیات کمک می‌کند که به اطلاعات بیمه‌نامه‌ دارایی‌هایی شامل وسایل نقلیه موتوری گران‌تر از ۶۵ هزار دلار دسترسی پیدا کند.

این اداره همچنین اطلاعات مربوط به اسب‌های اصیل با قیمتی بالاتر از ۶۵ هزار دلار، قایق‌های تفریحی بالای ۱۰۰ هزار دلار، آثار هنری بالای ۱۰۰ هزار دلار و هواپیماهای بالای ۱۵۰ هزار دلار را نیز دریافت می‌کند.

اداره مالیات برآورد کرده است که با کسب داده‌ها از ۲۵ شرکت بیمه‌ای، هر سال بتواند حدود ۳۰۰ هزار خریدار این گونه دارایی‌های لوکس را شناسایی کند.

ATO قادر به نگهداری این داده‌ها به مدت ۵ سال خواهد بود و به این ترتیب، می‌تواند با مراجعه به اطلاعات سال‌های قبل، در جریان ممیزی، اطلاعات را با هم مقایسه کند.

لوه گفت که این اطلاعات به اداره مالیات امکان می‌دهد که افرادی که صادق نبوده‌اند و با وجود انباشت دارایی، درآمدهای‌شان را به طور کامل اظهار نکرده‌اند، شناسایی کند.

وی فردی را مثال زد که یک قایق تفریحی ۲۰۰ هزار دلاری را می‌خرد؛ اما فقط ۲۵ هزار دلار درآمد سالانه را اظهار می‌کند و توضیح داد: ما به سرعت به سراغ این افراد می‌رویم و به ممیزی درآمدهای آنها می‌پردازیم.

به گفته وی، اداره مالیات هر سال بیش از ۶۰۰ میلیون تراکنش مالی را از طیف گسترده‌ای از اشخاص ثالث خصوصی و عمومی جمع‌آوری می‌کند.

منبع: ای بی سی

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه