وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اخبار » تاکید بر ارزش‌های استرالیا در تغییرات جدید آزمون تابعیت

تاریخ انتشار : 1399/06/28 - 5:46

تاکید بر ارزش‌های استرالیا در تغییرات جدید آزمون تابعیت

صدای استرالیا- دولت فدرال درحال ایجاد تغییراتی در آزمون تابعیت استرالیا است و در این تغییرات جدید قرار است سوالاتی اضافی درباره ارزش‌های کشور ارائه ‌شود.

تاکید بر ارزش‌های استرالیا در تغییرات جدید آزمون تابعیت

صدای استرالیا– دولت فدرال درحال ایجاد تغییراتی در آزمون تابعیت استرالیا است و در این تغییرات جدید قرار است سوالاتی اضافی درباره ارزش‌های کشور ارائه ‌شود.

از نیمه ماه نوامبر، پنج سوال از ۲۰ سوال چند گزینه‌ای آزمون تابعیت، شهروندان بالقوه را درباره ارزش‌های احترام متقابل، برابری و دموکراسی مورد آزمایش قرار خواهند داد. داوطلبان ملزم به قبولی کلیه سوالات مربوط به ارزش‌های ملی خواهند بود. این اولین‌بار درطول بیش‌از یک دهه اخیر است که آزمون تابعیت به‌روزرسانی می‌شود.

بعضی از نمونه سوالات جدید عبارت‌اند از: چرا مهم است که همه شهروندان رأی دهند؟ آیا همه افراد در استرالیا باید برای یادگیری زبان انگلیسی تلاش کنند؟ آیا در استرالیا قوانین مذهبی بر قوانین کشوری غلبه دارد؟

نظرات اسکات موریسون در خصوص آزمون شهروندی

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا در گفت‌وگو با «تودی» اظهار داشت که آزمون تجدید‌نظر‌شده همچنین بر مهارت‌های قوی‌تر زبان انگلیسی برای شهروندان بالقوه تأکید می‌کند.

آقای موریسون گفت: «یکی از مواردی که من در دوره وزارت مهاجرت و وزارت خدمات اجتماعی آموختم این است که اگر مردم تسلط کافی به انگلیسی داشته باشند، اشتغال آنها در استرالیا به‌عنوان مهاجر به‌سرعت افزایش می‌یابد.»

وی افزود: «این مهارت مهمی است و مهاجرانی که به استرالیا می‌آیند باید بهترین زندگی ممکن را در کشور ما داشته باشند. این آزمون جدید تأکید بیشتری بر زبان انگلیسی دارد و این به نفع آنها و به نفع استرالیا است. این زبان ملی ماست و به افراد کمک می‌کند تا شغل پیدا کنند، از زندگی خودشان حمایت کنند و مجبور نباشند به خدمات رفاهی وابسته شوند»

آلن تاج، سرپرست وزارت امور مهاجرت، شهروندی، خدمات مهاجران و امور چند فرهنگی هم اظهار داشت که این سوالات جدید اهمیت مضاعفی به آزمون تابعیت می‌دهند.

تاج گفت: «ارزش‌های استرالیایی ما مهم‌اند و به شکل‌گیری کشور ما کمک کرده‌اند و به‌همین‌دلیل است که بسیاری از مردم می‌خواهند شهروند استرالیا شوند.»

وی افزود: «آزمون شهروندی به‌روز‌شده، سوالات جدید و معناداری خواهد داشت که شهروندان بالقوه را ملزم می‌کند ارزش‌های ما را ازجمله آزادی بیان، احترام متقابل، برابری فرصت‌ها، اهمیت دموکراسی و حاکمیت قانون درک کنند و به آنها پایبند باشند.»

به جز سوالات جدید، در بخش زبان انگلیسی یا شرایط اقامت برای تابعیت تغییر ایجاد نخواهد شد.

باوجود اعمال محدودیت‌های عالم‌گیری کووید- ۱۹، از ۳۱ مارس بیش‌از ۸۵هزار نفر شهروند استرالیا شده‌اند.

منبع: ۹ نیوز

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه