وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اخبار » برنامه بودجه‌ای: درهای استرالیا سال آینده به روی مهاجران باز می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/02/21 - 6:22

برنامه بودجه‌ای: درهای استرالیا سال آینده به روی مهاجران باز می‌شود

صدای استرالیا- دولت فدرال نگران است که با ماندن شهروندان در خانه و اجازه ورود ندادن به مسافران، رشد اقتصادی پایدار نخواهد بود. به همین دلیل برنامه‌ای برای بازگشایی مرزها در سال آینده تدارک دیده شده است.


صدای استرالیا- دولت فدرال نگران است که با ماندن شهروندان در خانه و اجازه ورود ندادن به مسافران، رشد اقتصادی پایدار نخواهد بود. به همین دلیل برنامه‌ای برای بازگشایی مرزها در سال آینده تدارک دیده شده است.

جاش فرایدنبرگ، وزیر خزانه‌داری استرالیا در هشداری نسبت به بسته ماندن مرزها گفت که اعتقاد دارد بازگرداندن میزان پذیرش مهاجران به سطح پیش از همه‌گیری، به محض اعلام  کارشناسان بهداشت و سلامت ممکن خواهد بود.

وی همچنین درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه اجازه نیافتن استرالیایی‌ها برای خروج از کشور، موجب تقویت اقتصاد می‌شود، گفت: این مساله به افزایش هزینه‌کرد انجامیده ولی این موضوع موقتی است.

به گفته وی، این مساله اثر همه‌گیری است و دائمی نخواهد بود.

بر این اساس، بودجه فدرال که قرار است امروز (سه‌شنبه) ارایه شود، شامل اعتباراتی برای واکسیناسیون و سایر بیماری‌های عفونی با هدف بازگشایی مرزهای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

فریدنبرگ گفت: بازگشایی مرزها درصورت تامین ایمنی صورت خواهد گرفت؛ میزان مهاجر پذیری افزایش خواهد یافت که شامل کارکنان ماهر نیز خواهد شد.

وی افزود: کارگران ماهر نقشی بسیار مهم در اقتصاد ما ایفا می‌کنند؛ ولی قصد نداریم با اقدام سریع و بدون توجه به توصیه‌های پزشکی، ایمنی عمومی و اقتصاد را به مخاطره بیفکنیم.

فریدنبرگ گفت که می‌خواهد میزان پذیرش مهاجران به سطح پیش از همه‌گیری برگردد. بر اساس آمارهای جمعیتی بودجه فدرال در اکتبر گذشته، میزان پذیرش مهاجران در سال ۱۹-۲۰۱۸ تعداد ۲۳۹ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه میزان خالص مهاجرت پذیری در طول بحران همه‌گیری منفی بوده است، گفت: ما به تدریج به سطح پیشین بازخواهیم گشت.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه