وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » بحران اقتصادی دانشگاه‌های استرالیا در دوران کرونا

تاریخ انتشار : 1399/02/08 - 11:52

بحران اقتصادی دانشگاه‌های استرالیا در دوران کرونا

صدای استرالیا- مقامات آموزش عالی استرالیا اعلام کردند که تعطیلی دانشگاه‌ها که علت آن "کروناویروس" است، دانشگاه‌های این کشور را با فاجعه اقتصادی و خسارت از دست رفتن مشاغل روبه‌رو کرده است.

بحران اقتصادی دانشگاه‌های استرالیا در دوران کرونا

صدای استرالیا– مقامات آموزش عالی استرالیا اعلام کردند که تعطیلی دانشگاه‌ها که علت آن “کروناویروس” است، دانشگاه‌های این کشور را با بحران اقتصادی و خسارت از دست رفتن مشاغل روبه‌رو کرده است.

 مقامات دانشگاهی استرالیا از دولت این کشور میلیون‌ها دلار بودجه درخواست کرده‌اند تا بتوانند با بحران اقتصادی به وجود آمده بر اثر شیوع “کروناویروس” و تعطیلی دانشگاه‌ها، مقابله کنند چراکه بسیاری از دانشجویان خارجی که در استرالیا تحصیل می‌کنند، به کشور خود بازمی‌گردند و در ترم آتی هم تعداد آن‌ها کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

سازمان ملی دانشگاه‌های استرالیا هم اعلام کرد که در نتیجه این خسارت‌ها، ۲۱ هزار شغل در فضای آموزش عالی و ۱۴.۵ میلیارد دلار از بین خواهد رفت.

تا این لحظه، ۶ هزار و ۷۰۳ نفر در استرالیا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. همچنین ۵ هزار و ۳۸۷ نفر هم درمان شده و ۸۱ تن جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

خبر مرتبط:

زیان صدها میلیون دلاری در انتظار دانشگاه‌های برتر استرالیا

دانشگاه‌های استرالیا هشدار داه‌اند که بسته پیشنهادی دولت برای مقابله انتشار کروناویروس به اندازه ای کافی نیست که بتوان با از دست رفتن ۲۱ هزار شغل در فضای آموزش عالی مبارزه کرد.

“جولی بیشاپ”( Julie Bishop ) رئیس دانشگاه ملی استرالیا (ANU) اظهار کرد: من انتظار دارم که دانشگاه ملی استرالیا در میزان درآمد خود ۴۰ درصد کاهش پیدا کند. پس در حال حاضر، یک بحران واقعی و فوری وجود دارد.

با این حال، دانشگاه‌ها، از تعهد دولت برای حفظ بودجه سالیانه خود سود خواهند برد.

همچنین دولت استرالیا از اعطای کمک ۱۰۰ میلیون (دلار استرالیایی) بین دانشگاه‌ها خبر داد.

منبع:  ایسنا به نقل از یودبلیونیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه