وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » باشگاه‌های ورزشی پرخطرترین مکان برای انتشار ویروس کرونا هستند

تاریخ انتشار : 1398/12/22 - 11:27

باشگاه‌های ورزشی پرخطرترین مکان برای انتشار ویروس کرونا هستند

صدای استرالیا- با توجه به شیوع ویروس کرونا علاقمندان به تناسب اندام باید در زمان حضور در باشگاه به شدت مراقب سلامت خود باشند.

باشگاه‌های ورزشی پرخطرترین مکان برای انتشار ویروس کرونا هستند

صدای استرالیا– با توجه به شیوع ویروس کرونا علاقمندان به تناسب اندام باید در زمان حضور در باشگاه به شدت مراقب سلامت خود باشند.

دکتر نورمن سوان از روزنامه نگارانی که دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته پزشکی است، می‌گوید: باشگاه‌ها مناسب‌ترین مکان برای انتشار ویروس هستند چون این مکان‌ها مملو از عرق بدن هستند.

رطوبت عامل انتشار میکروب است، ممکن است شما بدون اینکه مطلع باشید عامل بزرگ انتشار این میکروب‌ها باشید و یکی از میکروب‌ها به سرعت در محیط پراکنده شود.

این موضوع به این معنی نیست که رفتن به باشگاه را متوقف کنید بلکه بدین معنی است که شما باید در هنگام حضور در باشگاه بسیار مراقب باشید. باید مطمئن شوید که قبل و بعد از استفاده از دستگاه‌های ورزشی آنها را پاک کرده‌اید.

دکتر نورمن همچنین از مردم خواسته تا از اتاق‌های بخار اجتناب کنند چون این مکان‌ها به حد کافی گرم نیستند تا میکروب‌ها را از بین ببرند.

افرادی که دارای علائمی همچون سرفه و عطسه هستند باید تا زمان بهبودی کامل از رفتن به باشگاه خودداری کنند.

باشگاه خطرناک‌تر است یا کلیسا

با این وجود دکتر دیوید توماس از اساتید داروسازی و مدیر بخش بیماری های عفونی در دانشکده داروسازی دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید: افرادی که به کلیسا می‌روند بیش از افرادی که به باشگاه می‌روند در معرض خطر هستند.

صاحبان باشگاه‌ها تلاش دارند از تماس پوستی افراد در این مکان‌ها جلوگیری کنند. این افراد همچنین در ضد عفونی کردن تجهیزات نیز هوشیار هستند. اما در کلیساها افراد کنار یکدیگر حاضر شده و اغلب با یکدیگر دست می‌دهند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه