وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » بازگشایی مرز ایالت‌های استرالیا تا پیش از کریسمس؛ آنچه باید بدانید

تاریخ انتشار : 1399/08/27 - 3:16

بازگشایی مرز ایالت‌های استرالیا تا پیش از کریسمس؛ آنچه باید بدانید

صدای استرالیا – با قول کابینه ملی استرالیا برای بازگشایی اغلب مرزهای بین ایالتی تا پیش از کریسمس به نظر می‌رسد که  سفرهای بین ایالتی در استرالیا روند رو به رشدی پیدا خواهد کرد.

بازگشایی مرز ایالت‌های استرالیا تا پیش از کریسمس؛ آنچه باید بدانید

صدای استرالیا – با قول کابینه ملی استرالیا برای بازگشایی اغلب مرزهای بین ایالتی تا پیش از کریسمس به نظر می‌رسد که  سفرهای بین ایالتی در استرالیا روند رو به رشدی پیدا خواهد کرد. با این وجود، هشدارهایی برای مناطق و ایالت‌های جداگانه نیز وجود خواهد داشت.

در ادامه لیست ایالت‌ها‏، ضوابط و مقررات موجود و همچنین تغییرات اعمال شده در هر ایالت آمده است:

نکته قابل توجه اینکه این گزارش پیش از شیوع دوباره ویروس کرونا در ایالت استرالیای جنوبی تهیه شده است. از روز دوشنبه ۱۶ نوامبر برخی از ایالت‌ها استرالیای جنوبی را به عنوان کانون شیوع ویروس کرونا شناخته‌اند و به همین رو محدودیت‌هایی در این خصوص در نظر گرفته‌اند که با مراجعه به وب‌سایت‌های دولتی ایالت‌ها و قلمرو‌های  فدرال می‌توانید اطلاعات جدیدی در این خصوص کسب کنید.

نیوسات‌ولز

دولت نیوسات ولز مرزهای خود به ایالت ویکتوریا را در ساعت ۱۲:۰۱ ظهر روز دوشنبه ۲۳ نوامبر بازگشایی می ‏کند و همه مجوزهای مرزی و مقتضیات قرنطینه‏ ای لغو خواهد شد. تا پیش از این زمان ساکنان هر دو ایالت باید پیش از سفر به ایالت دیگر مجوز دریافت کنند.

ساکنان تمامی ایالت‏ها و مناطق دیگر می‏ توانند بدون اینکه بعد از ورود قرنطینه شوند وارد نیوسات‌ولز شوند.

برای اطلاعات بیشتر به وب‏سایت دولت نیوسات‌ولز مراجعه کنید:

https://www.nsw.gov.au/covid-19/travel-and-transport-advice

استرالیای جنوبی

هر فردی که به استرالیای جنوبی سفر می ‏کند، ضروری است که فرم ثبت ‏نام سفر و عبور از مرز را بدون در نظر گرفتن اینکه کجا سفرش شروع می‏ شود، حداقل ۱۴ روز قبل از حرکت پرنمایید.

این قانون کارمندان بخش خدمات ضروری و ساکنان استرالیای جنوبی که از ایالت ویکتوریا قصد بازگشت به خانه‏ هایشان را دارند، نیز شامل می ‏شود.

قبل از ۱ دسامبر، تنها مسافران با شرایط اضطراری از ایالت ویکتوریا اجازه ورود به استرالیای جنوبی را دارند، اما بعد آن تاریخ، این ایالت درهای خود را به روی شهروندان ایالت ویکتوریا باز نموده و این افراد برای ورود نیازی به قرنطینه شدن ندارند.

با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا در ایالت استرالیای جنوبی از روز دوشنبه ۱۶ نوامبر برخی از ایالت‌های استرالیا این ایالت را به عنوان کانون شیوع ویروس کرونا شناخته‌اند و به همین رو محدودیت‌هایی در این خصوص در نظر گرفته‌اند که با مراجعه به وب‌سایت‌های دولتی ایالت‌ها و قلمرو‌های  فدرال می‌توانید اطلاعات جدیدی در این خصوص کسب کنید.

برای اطلاعات بیشتر به وب‏سایت دولت استرالیای جنوبی مراجعه کنید:

https://www.covid-19.sa.gov.au/restrictions-and-responsibilities/travel-restrictions

ویکتوریا

مرز ویکتوریا و نیوسات‌ولز روز دوشنبه ۲۳ نوامبر بازگشایی شده و تمامی مجوزها و مدارک لازم قرنطینه لغو خواهد شد.

کانبرا نیز در راستای هماهنگی با ایالت نیوسات‌ولز مرزهای خود به روی ایالت ویکتوریا را باز خواهد کرد به شرط اینکه شرایط در ویکتوریا طی روزهای آینده تغییری نکند و هیچ نگرانی جدیدی ایجاد نشود. ورودی‏ های ویکتوریا به روی شهروندان تمامی ایالت‏ها باز بوده، اما مسافرانی که از ویکتوریا به خانه ‏های خود بر می‏ گردند، ممکن است بسته به قوانین و مقررات ایالت خود قرنطینه شوند.

برای اطلاعات بیشتر به وب‏سایت دولت ویکتوریا مراجعه کنید:

https://www.dhhs.vic.gov.au/victorias-restriction-levels-covid-19

 قلمرو پایتخت استرالیا

اداره سلامت قلمرو پایتخت استرالیا در بخش سفر وب‏سایت رسمی خود اعلام کرده است که هیچ منطقه‏ ای را سالم و ناسالم برای سفر ندانسته و تنها راهنمایی ‏های لازم را فراهم آورده است.

هر فردی که بخواهد از ویکتوریا وارد این منطقه شود اگر قبل از ورود برگه سلامت از اداره سلامت دریافت نکرده باشد، اجازه ورود نخواهد داشت. این قانون برای ساکنان قلمرو پایتختی که قصد بازگشت دارند نیز صادق بوده و آنها باید به محض ورود ۱۴ روز قرنطینه شوند.

قلمرو پایتختی استرالیا از قوانین ایالت نیوسات ولز پیروی نموده و تمام محدودیت‏ های سفر از ایالت ویکتوریا را در تاریخ ۲۳ نوامبر لغو می‏ کند و این مقصد روی مسافران تمامی نقاط استرالیا باز است.

ساکنان جنوب استرالیا چه هوایی و یا زمینی می‏ توانند وارد پایتخت شده بدون اینکه قرنطینه شوند، حتی اگر از ایالت ویکتوریا وارد شوند. این منطقه همچنین به روی مسافران تاسمانی نیز باز خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر به وب‏سایت دولت قلمرو پایتخت استرالیا مراجعه کنید:

https://www.covid19.act.gov.au/community/travel

تاسمانی

تمامی مناطق استرالیا به جز ایالت ویکتوریا، از سوی دولت تاسمانی کم‏ خطر اعلام شده است. در واقع اگر شما در ۱۴ روز گذشته در هر یک از این مناطق کم‏ خطر بوده‏ و هستید، می‏ توانید بدون قرنطینه وارد تاسمانی شوید؛ برای نیوزیلند نیز این مطلب صدق می‏ کند.

دولت تاسمانی از ایالت ویکتوریا با خطر متوسط نام برده است؛ بنابراین مسافران ویکتوریا باید قبل از ورود ۱۴ روز در محلی مناسب و یا هتل قرنطینه شده بعد وارد تاسمانی شوند.

اگر شرایط کنونی در ویکتوریا حفظ شوداین ایالت در تاریخ ۲۷ نوامبر به عنوان منطقه کم ‏خطر معرفی خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر به وب‏سایت دولت ایالت تاسمانی مراجعه کنید:

https://coronavirus.tas.gov.au/travellers-and-visitors/coming-to-tasmania

استرالیای غربی

استرالیای غربی تنها ناحیه‏ ای بود که در جلسه ملی کابینه در روز دوشنبه بر عدم گشایش مرزهایش پافشاری کرد، در حالی‏که بقیه ایالت‏ها آمادگی خود برای گشایش مرزها قبل از کریسمس را اعلام کرده‏ اند.

نیوسات‌ولز و ویکتوریا هنوز هم در لیست ایالت‏های کم خطر قرار دارند و مسافران این نواحی باید خود را قرنطینه نموده و یا به مکان‏های قرنطینه مورد تائید دولت بروند، همچنین باید در روز ۱۱ اقامت در استرالیای غربی دوباره برای کرونا تست دهند.

نقاط دیگر در کشور با ریسک خیلی کم تشخیص داده شده و مسافران این نواحی نیازی به قرنطینه در بدو ورود به استرالیای غربی را ندارند. اما همه مسافران باید فرم آنلاین G2G ثبت عبور را پر کنند و هنگام ورود آن را اسکن نمایند.

برای اطلاعات بیشتر به وب‏سایت دولت استرالیای غربی مراجعه کنید:

https://www.wa.gov.au/organisation/department-of-the-premier-and-cabinet/covid-19-coronavirus-travel-wa

کوئینزلند

همه می‏ توانند بدون قرنطینه وارد کوئینزلند شوند، مگر اینکه از ۱۴ روز گذشته قبل از ورود در کانون بحران ویروس بوده باشند.

بر اساس مقررات دولت کوئینزلند، کانون بحران هنوز شامل کل ایالت ویکتوریا و ۳۲ ناحیه دولت محلی است که سیدنی بزرگتر را تشکیل می‏ دهند. دولت کوئینزلند اعلام کرده که همه محدودیت‏های مرزی تا کریسمس برداشته خواهد شد.

مسافران باید فرم تایید عبور را قبل از ورود به کوئینزلند تکمیل کنند.

برای اطلاعات بیشتر به وب‏سایت دولت کوئینزلند مراجعه کنید:

https://www.covid19.qld.gov.au/government-actions/border-closing

قلمروشمالی

هر یک از شهروندان استرالیا برای سفر به قلمروی شمالی باید فرم ورود مرزی را پر کند و فقط قرنطینه افرادی که در کانون بحران ویروس کرونا بوده ‏اند، الزامی است.

ملبورن تنها منطقه‏ شناخته‏ شده به عنوان کانون بحران کرونا از سوی دولت قلمرو شمالی است. شما می ‏توانید از راه ملبورن به اینجا سفر کنید مشروط به اینکه حتی برای بنزین زدن نیز از خودروی خود پیاده نشده باشید و یا اگر با هواپیما سفر کرده‌اید  فرودگاه را ترک نکرده باشید.

اگر ۱۴ روز قبل از ورود به قلمرو شمالی در کانون بحران ویروس بوده ‏اید، شما باید ۱۴ روز در محل قرنطینه هوآرد و یا محل مورد تایید دیگری خود را قرنطینه کنید؛ هزینه اقامت در محل‏های قرنطینه ۲۵۰۰ دلار برای هر نفر است.

برای اطلاعات بیشتر به وب‏سایت دولت قلمرو شمالی مراجعه کنید:

https://coronavirus.nt.gov.au/travel/quarantine/hotspots-covid-19

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه