وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » ایران هنگ‌کنگ؛ اولین گام برای صعود به جام جهانی

تاریخ انتشار : 1398/06/19 - 13:13

ایران هنگ‌کنگ؛ اولین گام برای صعود به جام جهانی

صدای استرالیا – تیم ملی فوتبال ایران برای سومین صعود پیاپی به جام‌جهانی و ششمین حضور در این مسابقات در […]

ایران هنگ کنگ؛ اولین گام برای صعود به جام جهانی
صدای استرالیا – تیم ملی فوتبال ایران برای سومین صعود پیاپی به جام‌جهانی و ششمین حضور در این مسابقات در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ امشب به مصاف هنگ کنگ می رود.
این بازی ساعت ۱۰ شب به وقت استرالیای شرقی آغاز می شود. ایران در دور اول انتخابی با تیم‌های هنگ‌کنگ، کامبوج، عراق و بحرین هم‌گروه است. تیم ملی در هفته نخست مسابقات استراحت داشت. سایر تیم‌ها در این هفته به تساوی رسیدند. کامبوج مقابل هنگ‌کنگ به تساوی ۱-۱ رسید و بازی بحرین با عراق نیز با همین نتیجه پایان یافت. پیروزی در این دیدار می‌تواند تیم ملی را حداقل به مقام دوم گروه در پایان هفته دوم برساند.
 
اولین حضور رسمی مارک ویلموتس
این دیدار از نظر تاریخی یک بازی متمایز برای فوتبال ایران محسوب می‌شود. کارلوس کی‌روش پس از ۸ سال حضور در تیم ملی و ۲ دوره راهیابی پیاپی به جام‌جهانی، ایران را ترک کرد و مارک ویلموتس بلژیکی جای او را گرفت. ویلموتس در ۲ بازی دوستانه مقابل سوریه و کره‌جنوبی برای نخستین بار سرمربیگری تیم ملی ایران را تجربه کرد و حالا برای اولین بار در یک دیدار رسمی این مسئولیت را بر عهده دارد. او پیش از این سابقه حضور در جام‌جهانی به همراه تیم ملی بلژیک را دارد و حالا می‌خواهد این افتخار را با ایران تکرار کند.
 
غایبین تیم ملی
در فهرست جدید تیم ملی بازیکنان شاخصی نظیر روزبه چشمی و سعید عزت اللهی با نظر مارک ویلموتس حضور ندارند. اما مهدی طارمی که آغاز طوفانی در لیگ پرتغال داشت به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهد بود و سامان قدوس نیز که با محرومیت چهار ماهه مواجه شده قادر به همراهی ملی‌پوشان نخواهد بود.
منبع: ۹۰

برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه