وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » انتخاب نام‌های پسرانه برای دختران در استرالیا + برترین نام‌های پسرانه و دخترانه

تاریخ انتشار : 1399/03/09 - 11:20

انتخاب نام‌های پسرانه برای دختران در استرالیا + برترین نام‌های پسرانه و دخترانه

صدای استرالیا - نام‌گذاری فرزندان همواره یکی از چالش‌های مهم والدین بوده و در این میان انتخاب نام‌های خاص و متفاوت یکی از گرایش‌هایی است که طی سال‌های گذشته در استرالیا، ایران و دیگر کشورهای جهان به چشم می‌خورد.


صدای استرالیا – نام‌گذاری فرزندان همواره یکی از چالش‌های مهم والدین بوده و در این میان انتخاب نام‌های خاص و متفاوت یکی از گرایش‌هایی است که طی سال‌های گذشته در استرالیا، ایران و دیگر کشورهای جهان به چشم می‌خورد.

بررسی‌ها نشان داده است که نحوه نام‌گذاری کودکان توسط والدین استرالیایی طی سال‌های گذشته تغییرات بسیار زیادی کرده است که از آن جمله می‌توان به تمایل والدین برای انتخاب نام‌های خنثی و همچنین انتخاب نام‌های محبوب پسرانه برای دختران اشاره کرد.

براساس گزارش پژوهشکده تحلیل‌گر مک‌کریندل، در سال ۲۰۲۰ درحدود ۲۲۰۶ نوزاد پسر الیور و ۱۶۰۹ نوزاد دختر شارلوت نام‌گذاری شده‌اند تا این دو نام باری دیگر محبوبیت یک دهه‌ای خود را در صدر جدول نام‌های محبوب حفظ کند.

نام‌هایی با جنسیت خنثی مانند چارلی یا رایلی نیز همزمان توانسته‌اند موقعیت خود را در لیست ۱۰۰ نام برتر در کنار نام‌های رایج دخترانه که به عنوان نام‌های پسرانه نیز کاربرد دارند، تثبیت کنند. هارپر، فرانکی، بیلی و مکنزی از نمونه این نام‌ها هستند.

در رویکردی مشابه، پدر و مادرها از نام‌های پسرانه نیز برای نامگذاری نوزادان دختر خود استفاده می کنند، نام‌هایی مانند دیلن، جردن، لوکا، اشتون، کای و جسی. محبوبیت نام لوکا بالاترین جهش را در سال ۲۰۲۰ داشته‌است و از رتبه ۶۲ به ۴۹ تغییر رتبه داده است.

برای مقایسه وضعیت کنونی بهتر است بدانید در سال ۱۹۸۷ نزدیک به ۲۲ درصد از نوزادان متولد در نیوساوت‌ولز از میان لیست ۱۰ نام برتر نامگذاری می شدند، این رقم امروز به ۱۰ درصد رسیده است. همچنین در سال ۲۰۱۸ به نسبت سال ۱۹۸۷ پنج هزار نوزاد بیشتر متولد شده‌اند اما نرخ انتخاب نام این نوزادان از میان ۱۰ نام برتر کاهش یافته‌ است. نگاه به آمار ۳۰ سال گذشته نیز نشان می دهد در سال ۱۹۵۷ درحدود ۳۰ درصد از نوزادان متولد شده در نیوساوت‌ولز با استفاده از ۱۰ نام برتر رایج آن زمان نامگذاری شده‌اند. این به آن معنی است که ۶۰ سال پیش به نسبت حال حاضر تقریبا ۱۲ هزار نوزاد کمتر متولد می‌شده‌اند اما پدر و مادرها تمایل بیشتری برای استفاده از لیست ۱۰ نام برتر داشته‌اند.

به گفته مک‌کریندل، بررسی الگوی انتخاب نام‌ها در طول تاریخ نشان می‌دهد در هر دوره، افراد متناسب با نوع دسترسی به اطلاعات برای فرزندان خود نام انتخاب می کردند. برای مثال نام‌های نسل پیش از ۱۹۴۵ نام‌های سنتی تری مانند پیتر یا جان بوده‌اند، در دهه ۱۹۸۰ با ظهور کتاب‌های نامگذاری خلاقیت بیشتری برای انتخاب نام دیده می‌شود و در دوره امروزی که افراد به انواع اطلاعات دسترسی دارند، روند متفاوتی از نامگذاری مشاهده می‌شود.

با این همه در میان ۱۰ نام برتر سال ۲۰۲۰ هنوز نام‌های سنتی و قدیمی‌تر مانند اولیویا، آملیا و ایزلا در کنار نوآ، جک و ویلیام به چشم می‌خورند. محبوبیت نام‌های ایزلا و نوآ طی دو سال گذشته افزایش یافته است. نام‌هایی مانند جسیکا در میان والدین امروزی از محبوبیت چندانی برخوردار نیست،‌درحالی که این نام برای ۱۶ سال پیاپی در اواسط دهه ۱۹۸۰ محبوب‌ترین نام استرالیا بوده‌ است. نام جاشوا نیز در اواسط دهه ۱۹۹۰ همین وضعیت را داشت اما اکنون از محبوبیت آن کاسته شده‌ است.

لیست ۱۰ نام برتر دخترانه و پسرانه در سال ۲۰۲۰

دخترانه: شارلوت- اولیویا- آملیا- ایزلا- میا- اوا- گریس- ویلو- هارپر- کلوئی

پسرانه: اولیور- نوآ- جک- ویلیام- لئو- لوکاس- توماس- هنری- چارلی- جیمز

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه