وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » اقداماتی که می‌توان برای کمک به کودکان گرمازده و گیرافتاده در ماشین انجام داد

تاریخ انتشار : 1398/09/25 - 17:57

اقداماتی که می‌توان برای کمک به کودکان گرمازده و گیرافتاده در ماشین انجام داد

صدای استرالیا– مرگ دو کودک خردسال در ماشین به دلیل گرمای زیاد هوا و تکرار حوادث مشابه، موجب افزایش حساسیت‌ها […]

اقداماتی که می‌توان برای کمک به کودکان گرمازده و گیرافتاده در ماشین انجام داد

صدای استرالیا– مرگ دو کودک خردسال در ماشین به دلیل گرمای زیاد هوا و تکرار حوادث مشابه، موجب افزایش حساسیت‌ها در این رابطه شده‌است.

رها کردن کودکان و حیوانات در داخل ماشین در هوای گرم به دلیل تفاوت دمایی که در داخل ماشین و محیط اطراف بوجود می‌آید، می‌تواند برای افراد گیرافتاده در داخل ماشین خطرناک و حتی کشنده باشند.

 

 

در همین رابطه آمبولانس ویکتوریا ۱۵۰۰ تماس در این مورد (افراد گیر افتاده در داخل ماشین) دریافت کرده که ۹۵ درصد از این افراد را کسانی که کمتر از ۱۳ سال داشته‌اند تشکیل می‌دادند.

برهمین اساس در روزهای داغ تابستان نیز آمبولانس ویکتوریا بطور میانگین روزانه ۶ تماس در این رابطه دریافت می‌کند.

این موضوع با توجه به آنکه هنوز برخی از والدین گرمای هوا را نادیده گرفته و کودکان خود را در روزهای گرم در داخل ماشین تنها می‌گذارند خطرناک است.

سارا هانستید، بنیانگذار کمک‌های اولیه کودکان (CPR) در این رابطه می‌گوید: فکر می‌کنم مردم این موضوع را تشخیص نمی‌هند که در یک روز گرم اگر دمای محیط ۳۰ درجه باشد دمای داخل ماشین می تواند تا ۴۰ درجه برسد و این افزایش دما در مقایسه با دمای بیرون ماشین فقط در عرض ۷ یا ۸ دقیقه اتفاق می‌افتد.

به گفته هانستید، بدن کودکان در مقایسه با بدن افراد بزرگسال، به سرعت آب خود را از دست می‌دهد و خطر گیر افتادن در ماشین در روزهای گرم بیشتر است چون وقتی کمربند صندلی آنها بسته باشد، کودکان به سختی می‌توانند خود را به نقاط خنک‌تر برسانند.

سارا هانستید در ادامه گفت: از آنجا که هوای داخل ماشین می‌تواند به سرعت گرم شود شما نمی‌توانید ریسک‌کرده و از کودکان خود دور شوید، لازم است تا شما کودک و یا کودکانتان را همراه خود ببرید.

نکات ایمنی خودرو

حوادث مرگبار زمانی رخ می‌دهند که والدین ناآگاهانه کودکان خود را در اثر حواس پرتی در ماشین رها می‌کنند. این وضعیتی است که حافظه کوتاه مدت را تحت تاثیر قرار داده و موجب صدمات جسمی جدی شده و حتی می‌تواند مرگ را به دنبال داشته‌باشد.

به گفته هانستید، این امر اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که ما در انجام امور روزانه که به آنها عادت کرده‌ایم تغییراتی را می‌دهیم. برخی از کارهایی که می‌توان برای جلوگیری از این وضعیت انجام داد این است که مثلا کیف دستی خود را در داخل ماشین قرار دهیم تا به این ترتیب مجبور شویم که به ماشین سر بزنیم.

یا اینکه مطمئن شویم بعد از پیاده شدن از ماشین، درب عقب را چک کرده‌ایم و این کار را تبدیل به یک عادت کنیم.

بسیاری از خودروهای جدید حسگر (سنسور) هایی دارند که وقتی چیزی در داخل ماشین جابجا می‌شود اقدام به اعلام هشدار می‌کنند.

علاوه بر این موراد شما می‌توانید ظرف غذا و یا یک اسباب بازی را در صندلی جلو قرار دهید تا به این ترتیب متوجه کودکان در صندلی عقب شوید.

اگر کودک را در داخل «صندلی کودک» گذاشته اید، این صندلی را با لباس و یا موارد دیگر نپوشانده و مطمئن شوید که کودکان لباس‌های مناسب و خنک به تن دارند.

دمای صندلی‌ها و حتی کمربندهای ایمنی و همچنین قطعات فلزی موجود در داخل ماشین را چک کنید.

برای شیشه‌های ماشین از سایه‌بان استفاده کنید و اگر در طول بعدازظهر سفر می‌کنید این موضوع را رعایت کنید. اما نکته مهمتر این است که از جریان داشتن هوا مطمئن شوید، به کودکان مایعات زیادی بدهید و در طول سفر توقف‌های زیادی داشته باشید.

نشانه‌های گرما زدگی

در ابتدا فرد گرما زده ممکن است کم تحرک و یا گیج به نظر برسد، کودکان گرما زده ممکن است گریه کرده و غیرقابل تحمل شوند.

گرما زدگی در کودکان موجب قرمز شدن و خشک شدن پوست آنها و داغ شدن بدنشان می‌شود و این به آن دلیل است که کودکان همانند افراد بزرگسال نمی‌توانند عرق کنند.

تنفس کودکانی که دچار گرما زدگی شده‌اند بسیار تند شده و این امر موجب خواهد شد که آنها از حال رفته و بیهوش شوند که در این صورت نیاز به کمک‌های اولیه خواهیم داشت.

در وضعیت اضطراری چه باید کرد؟

هانستید می‌گوید: اگر با کودکی مواجه شدید که در داخل ماشین رها شده، کسی را بدنبال والدینش بفرستید. اگر کودک پریشان است همیشه به سرعت با شماره ۰۰۰ تماس بگیرید.

اگر می‌توانید در امنیت کامل کودک را از داخل ماشین خارج کنید و وی را به یک نقطه خنک برسانید، لباس‌های این کودک را از تنش خارج کرده و سپس بدن او را خنک کنید.

اگر در این مواقع آب در دسترس است آب را به حالت اسپری به روی کودک بریزید و یا آنکه از یخ استفاده کرده و یخ را در زیر بغل یا کشاله ران آنها قرار دهید. شما در این شرایط هر کاری می‌توانید انجام دهید تا کودک گرما زده خنک شود.

برای اطلات بیشتر در این رابطه می توانید به

مراجعه کنید.

 

منبع: ۷ نیوز

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , زندگی در استرالیا
ارسال دیدگاه