وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » استرالیا در مسیر بازگشایی؛ پرداخت‌های فاجعه کرونا به تدریج حذف می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/07/07 - 4:15

استرالیا در مسیر بازگشایی؛ پرداخت‌های فاجعه کرونا به تدریج حذف می‌شود

صدای استرالیا– جاش فرایدنبرگ، وزیر خزانه‌داری استرالیا اعلام کرد که پرداخت‌های فاجعه کرونا که به در شرایط قرنطینه به میلیون‌ها […]

استرالیا در مسیر بازگشایی؛ پرداخت‌های فاجعه کرونا به تدریج حذف می‌شود

صدای استرالیا– جاش فرایدنبرگ، وزیر خزانه‌داری استرالیا اعلام کرد که پرداخت‌های فاجعه کرونا که به در شرایط قرنطینه به میلیون‌ها استرالیایی پرداخته می‌شد، به زودی حذف خواهد شد.

بنا به گفته فرایدنبرگ، پرداخت این کمک‌هزینه‌های هفتگی، زمانی که ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۶ سال هر کدام از ایالات یا قلمروها به ۷۰ درصد برسد، متوقف خواهد شد.

از آن پس دیگر این پرداخت‌ها به صورت خودکار انجام نمی‌شود و فقط کسانی که در مناطق پرخطر یا هات‌اسپات‌های ویروس که از سوی دولت اعلام شده، زندگی می‌کنند، می‌توانند به صورت هفتگی برای دریافت این مبالغ درخواست بدهند.

همچنین، زمانی که هر کدام از مناطق پرخطر به پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون کامل (هر دو دوز) برسد، این کمک هزینه‌ها در مدت دو هفته و به تدریج، حذف می‌شود.

بر این اساس، در نخستین هفته پس از رسیدن به پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون، کارگران اگر بیش از ۸ ساعت در هفته از ساعات کاری خود را از دست داده باشند، ۴۵۰ دلار دریافت خواهند کرد. در هفته دوم نیز این مبلغ برای آنها به ۳۲۰ دلار کاهش می‌یابد.

کسانی هم که کمک درآمد دریافت می‌کنند، در هفته اول ۱۰۰ دلار می‌گیرند و در هفته دوم پولی به آنها تعلق نخواهد گرفت.

تغییرات یاد شده، نخست‌وزیران ایالات را وادار خواهد کرد که از اعمال قرنطینه اجتناب کنند و پس از رسیدن به اهداف واکسیناسیون، مرزها را بازکنند.

فرایدنبرگ گفت: هم اکنون دولت فدرال در هر هفته بیش از یک میلیارد دلار از مالیات دهندگان کشور را برای حمایت از حدود یک و نیم میلیون نفر هزینه می‌کند. باید به این پرداخت‌های اضطراری پایان داد.

وی افزود: اگر به کشورهای دیگر نگاه کنید، می‌بینید که مردم دارند به زندگی عادی برمی‌گردند. آنها یاد گرفته‌اند که به روش ایمن با ویروس کووید زندگی کنند.

فرایدنبرگ تاکید کرد: زمانی که نرخ واکسیناسیون به ۷۰ و ۸۰ درصد برسد، ما هم باید همین کار را بکنیم.

وی البته اعلام کرد که پرداخت‌های مرخصی همه‌گیری برای کارکنانی که به مدت ۱۴ روز ایزوله می‌شوند، همچنان برقرار خواهد بود.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه