وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » استرالیا به دنبال ایجاد حباب سفر سه‌جانبه با سنگاپور و نیوزیلند

تاریخ انتشار : 1399/12/24 - 11:48

استرالیا به دنبال ایجاد حباب سفر سه‌جانبه با سنگاپور و نیوزیلند

صدای استرالیا- دولت موریسون قصد دارد با امضای توافقنامه‌ای، از سنگاپور به عنوان دروازه قرنطینه، مقصد سفر و مرکز واکسیناسیون […]

استرالیا به دنبال ایجاد حباب سفر سه‌جانبه با سنگاپور و نیوزیلند

صدای استرالیا- دولت موریسون قصد دارد با امضای توافقنامه‌ای، از سنگاپور به عنوان دروازه قرنطینه، مقصد سفر و مرکز واکسیناسیون برای استرالیایی‌هایی که به کشور بازمی‌گردند، دانشجویان بین‌المللی و مسافران استفاده کند.

در صورت انعقاد این قرار داد، گشایشی در کار نزدیک به ۴۰‌هزار استرالیایی منتظر به بازگشت به کشور حاصل می‌شود، همچنین زمینه تقویت صنعت گردشگری با پذیرش شهروندان سنگاپوری و کشورهای ثالث ایجاد خواهد شد. از سوی دیگر، بازار سودآور آموزش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های استرالیا، دوباره فعال می‌شود.

براساس این توافق، استرالیایی‌ها نیز اجازه خواهند یافت که برای کار یا سفر، بدون نیاز به تایید وزارت امور داخلی مبنی بر دریافت واکسن، راهی سنگاپور شوند.

نیوزیلند نیز امکان دارد به این توافق بپیوندد و یک حباب سفر سه‌جانبه شکل بگیرد. مقامات دولت فدرال امیدوارند که از ماه جولای یا اگوست توافق‌نامه حباب سفر سه‌جانبه اجرایی شود. این درحالی است که بازگشایی مرزهای بین‌المللی برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده است.

بنا به گفته چند مقام دولتی که نخواستند نام‌شان افشا شود، دن تهان، وزیر تجارت و استوارت رابرت، وزیر خدمات دولتی این برنامه را پیش می‌برند.

تهان نیز تایید کرده که درباره این برنامه با چن چان سینگ، همتای سنگاپوری‌اش مذاکره کرده است.

بر اساس این برنامه، شهروندان سنگاپوری که واکسینه شده باشند، می‌تواند بدون نیاز به قرنطینه دو‌هفته‌ای برای کار، تحصیل یا تعطیلات به استرالیا سفر کنند.

شهروندان کشورهای ثالث نیز می‌توانند پس از گذراندن قرنطینه دوهفته‌ای در سنگاپور، به استرالیا وارد شوند.

جنبه مهم این حباب‌های سفر دو یا سه‌جانبه این است که هر کشوری، تاییدیه دیجیتال واکسیناسیون کشورهای دیگر را به رسمیت خواهند شناخت.

دولت سنگاپور پیش از این، استرالیا، نیوزیلند، برونئی، چین و تایوان را به عنوان مناطق سبز معرفی کرده و استرالیایی‌ها فقط باید هنگام ورود به این کشور، خود را ایزوله کنند تا جواب منفی تست PCR آنها اعلام شود. این پروسه بین ۶ تا ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه