وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » استرالیا برای نخستین‌بار یک زن را به ریاست اداره جاسوسی مبارزه با جنگ سایبری برگزید

تاریخ انتشار : 1398/09/23 - 9:59

استرالیا برای نخستین‌بار یک زن را به ریاست اداره جاسوسی مبارزه با جنگ سایبری برگزید

صدای استرالبا- دولت فدرال استرالیا برای اولین‌بار یک زن را به ریاست یکی از سرویس‌های مهم اطلاعاتی-جاسوسی این کشور برگزید. […]

استرالیا برای نخستین‌بار یک زن را به ریاست اداره جاسوسی مبارزه با جنگ سایبری برگزید

صدای استرالبا- دولت فدرال استرالیا برای اولین‌بار یک زن را به ریاست یکی از سرویس‌های مهم اطلاعاتی-جاسوسی این کشور برگزید.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز جمعه ۱۳ دسامبر ریچل نوبل را به عنوان رئیس اداره سیگنال‌های استرالیا (ASD) منصوب کرد.

وظیفه این آژانس جاسوسی که از مهمترین نهادهای اطلاعاتی استرالیا محسوب می‌شود، گردآوری اطلاعات کشورهای دیگر از طریق شنود الکترونیکی، پشتیبانی از عملیات نظامی و جنگ سایبری و مقابله با نفوذ سایبری کشورهای دیگر و حفاظت از اطلاعات است.

نخست وزیر استرالیا و لیندا رینولدز، وزیر دفاع این کشور در بیانیه‌ای ضمن تبریک به ریچل نوبلhl، انتصاب وی به ریاست این آژانس را گامی مهم برای پیشرفت زنان در بخش اطلاعات و امنیت ملی خواندند.

ریچل نوبل که هم‌اکنون مدیریت مرکز امنیت سایبری استرالیا (ACSC) را بر عهده دارد،از فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی، ریاست بر اداره سیگنال‌های استرالیا (ASD) را آغاز خواهد کرد.

این مسئولیت در بزنگاهی به وی سپرده شده است که استرالیا بیش از همیشه نگران حملات سایبری است. به گزارش رویترز اداره سیگنال‌های استرالیا در ماه مارس سال جاری وزارت اطلاعات و امنیت چین را مسئول حمله سایبری به پارلمان و سه حزب استرالیا شناسایی کرد، اتهامی که دولت چین آن را رد کرده است.

این خبرگزاری به نقل از دو منبع خود می‌گوید که دولت استرالیا در آن زمان تصمیم گرفت که این موضوع را به دلیل روابط تجاری خود با چین به صورت علنی اعلام نکند.

منبع: یورونیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه