وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » استرالیایی‌ها حداکثر روزی ۴ استاندارد مشروب الکلی بنوشند

تاریخ انتشار : 1399/09/19 - 14:23

استرالیایی‌ها حداکثر روزی ۴ استاندارد مشروب الکلی بنوشند

صدای استرالیا– مقامات بهداشت و سلامت توصیه کرده‌اند که استرالیایی‌ها نباید در هفته بیش از ده استاندارد نوشیدنی الکلی بنوشند. […]

استرالیایی‌ها حداکثر روزی 4 استاندارد مشروب الکلی بنوشند

صدای استرالیا– مقامات بهداشت و سلامت توصیه کرده‌اند که استرالیایی‌ها نباید در هفته بیش از ده استاندارد نوشیدنی الکلی بنوشند.

شورای ملی سلامت و تحقیقات پزشکی استرالیا (NHMRC) گفته است که هر فرد استرالیایی در یک روز نباید بیش از ۴ استاندارد نوشیدنی الکلی بنوشد.

بنا به توصیه‌های این شورا، زنانی که باردار هستند یا قصد بارداری دارند، اصلا نباید مشروبات الکلی بنوشند. همچنین برای سلامت کودکان، زنانی که فرزند خود را شیر می‌دهند هم بهتر است مشروب نخورند.

پوفسور آن کلسو، مدیرعامل NHMRC گفت: ما نمی‌خواهیم به استرالیایی بگوییم که چه مقدار مشروب بخورند، بلکه صرفا توصیه‌هایی درباره خطرات سلامتی می‌دهیم که همه بتوانند درباره زندگی روزمره‌شان، تصمیمات آگاهانه بگیرند.

شورای NHMRC پس از ۹ سال، توصیه‌های تازه‌ای درباره نوشیدن مشروبات الکلی ارایه کرده است. این شورا در سال ۲۰۰۹ میلادی توصیه کرده بود که هر فرد روزانه حداکثر ۲ استاندارد نوشیدنی و در مراسم و مناسبت‌ها حداکثر ۴ استاندارد نوشیدنی الکلی مصرف کند. براساس توصیه‌های جدید، افراد زیر ۱۸ سال نیز اصلا نباید مشروب بخورند.

توصیه‌های NHMRC درباره افراد نابالغ و زنان باردار تغییری نکرده است.

پل کلی، افسر ارشد پزشکی استرالیا نیز گفت که بزرگسالانی که سالم باشند و از این دستورالعمل‌ها پیروی کنند، احتمال مرگ مرتبط با الکل در آنها به زیر یک درصد می‌رسد.

پروفسور کلی افزود: هر سال بیش از ۴ هزار مرگ مرتبط با نوشیدن الکل در استرالیا به وقوع می‌پیوندد و بیش از ۷۰ هزار مورد نیز بستری بیمارستانی در این ارتباط داریم.
به گفته وی، الکل با بیش از ۴۰ بیماری از جمله بسیاری از سرطان‌ها ارتباط دارد.

تعریف میزان استاندارد نوشیدنی الکلی

اما در توصیه‌های NHMRC از مقیاس استاندارد نوشیدنی الکلی صحبت شده است و شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید که استاندارد مشروبات الکلی، چکونه محاسبه می‌شوند.

بر اساس تعریف، یک استاندارد نوشیدنی الکلی، شامل یک قوطی آبجو با الکل متوسط (بین ۲ تا ۴٫۲ درصد الکل) می‌شود. همچنین ۲۸۵ میلی‌لیتر آبجوی قوی (۴٫۹ درصد) که به نام‌هایی مانند middy، half pint، pot، ten یا handle خوانده می‌شود، مشروب استاندارد است. یک گیلاس شراب یا یک شات (استکان) از نوشیدنی‌های تقطیری (مثل جین، ودکا یا تکیلا) را می‌توان استاندارد دانست.

شورای NHMRC همچنین توصیه‌هایی به منظور کاهش آثار منفی الکل ارایه کرده است.

غذا خوردن، پیش یا در حین نوشیدن مشروب، بررسی برچسب روی قوطی یا بطری مشروب برای اینکه بدانیم شامل چند نوشیدنی استاندارد می‌شود و پرهیز از نوشیدن الکل برای مقابله با استرس، اضطراب یا خواب نامنظم، از جمله این توصیه‌هاست. بنا به توصیه این شورا، بهتر است وقتی تشنه می‌شوید، به جای مشروبات الکلی، آب بنوشید.

منبع: ۹ نیوز

 


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه