وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024
» اجتماعی » احتمال ابتلا به کرونا برای دیابتی‌ها و افراد داری فشار خون بالا بیشتر است

تاریخ انتشار : 1398/12/26 - 11:23

احتمال ابتلا به کرونا برای دیابتی‌ها و افراد داری فشار خون بالا بیشتر است

صدای استرالیا- افرادی که داری فشار خون بالا هستند و همچنین بیماران دیابتی به دلیل نوع داروهایی که مصرف می‌کنند […]

احتمال ابتلا به کرونا برای دیابتی‌ها و افراد داری فشار خون بالا بیشتر است

صدای استرالیا- افرادی که داری فشار خون بالا هستند و همچنین بیماران دیابتی به دلیل نوع داروهایی که مصرف می‌کنند بیشتر در خطر ابتلا به کرونا هستند.

داروهایی که با نام بازدارنده‌های ACE و گیرنده های آنژیوتنسین مصرف می‌شوند ممکن است شکل سلول فرد مصرف کننده را به گونه‌ای تغییر دهند که این سلول‌ها راحتر از سلول‌های افراد سالم تحت تاثیر ویروس کوید-۱۹ قرار بگیرند.

بر اساس گزارشی که توسط دفتر آمارگیری سلامت استرالیا در سال ۲۰۱۵ منتشر شده در حدود یک میلیون و ۳۱۷ هزار نفر از مردم این کشور  از داروهای ACE استفاده می کنند.

گزارشی هم که در مجله پزشکی The Lancet Respiratory Medicine انگلیس منتشر شده در این رابطه به تحقیق پرداخته که ویروس کرونا چگونه سلول‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دانشمندان می‌گویند که تحقیق اشاره شده این امر را ثابت نمی‌کند که ارتباطی میان دارو و ابتلا به کوید-۱۹ وجود دارد اما با این وجود در مورد ارتباط بالقوه میان آنها باید تحقیقات دقیق‌تری انجام شود.

دیگر عوامل خطرآفرین برای ابتلا به کرونای حاد و کُشنده شامل بیماری‌های قلبی و همچنین داشتن سن بالای ۸۰ سال است.

خطر ابتلا به کرونا در میان افرادی که سیستم ایمنی آنها ضعیف است مانند بیماران سرطانی و افرادی که بصورت طولانی مدت مشکل ریه دارند نیز بالا است اما با این وجود نمی توان با اطمینان گفت که این افراد حتما به کرونای شدید مبتلا می شوند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه