وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » اجرای طرح بازیافت بطری‌ها و قوطی‌ها درقبال پول در ویکتوریا

تاریخ انتشار : 1398/11/15 - 15:09

اجرای طرح بازیافت بطری‌ها و قوطی‌ها درقبال پول در ویکتوریا

صدای استرالیا- ایالت ویکتوریا در نظر دارد طرح بازیافت بطری‌ها و قوطی‌ها در ازای پول را به اجرا بگذارد.


صدای استرالیا- ایالت ویکتوریا در نظر دارد طرح بازیافت بطری‌ها و قوطی‌ها در ازای پول را به اجرا بگذارد.

ویکتوریا به عنوان تنها ایالتی در استرالیا که دستگاه‌های جمع آوری بطری‌ها و قوطی‌های بازیافتی را ندارد، طرح دریافت پول در برابر تحویل دادن بطری و قوطی را با هدف مقابله با مشکل بازیافت این ایالت به اجرا می‌گذارد.

در این برنامه بطری‌ها و قوطی‌های نوشیدنی‌ها جمع آوری می‌شود و این کار می‌تواند به میزان ۱۰ درصد موجب استفاده مجدد از این ظروف بشود.

این طرح در این ماه اعلام می‌شود اما تا سال ۲۰۲۳ عملیاتی نمی‌شود. دلیل تاخیر در عملیاتی شدن این طرح نیاز به مشورت بیشتر با صنایع و شوراهای شهرها اعلام شده است.

انتظار می‌رود این طرح با استقبال شهرداری و صنایع مرتبط با آن که به مدت چند ماه است شهرداری را برای معرفی طرحی برای حل مشکل بازیافت تحت فشار گذاشته‌اند، مواجه شود.

از ماه آگوست و به دلیل تعطیل شدن شرکت بازیافت SKM به دلیل ناتوانی در بازپرداخت بدهی پنج میلیون دلاری، ویکتوریا با مشکل بازیافت مواجه شده است.

بر همین اساس شهر سیدنی در میان ۳۰ شورایی قرار دارد که مجبور شده‌اند برای حل مشکل زباله‌های ویکتوریا، روزانه ۴۵ تن زباله را در اراضی خود دفن کنند.

البته برخی شهرها طرح‌های خود را در این رابطه به اجرا گذاشته‌اند. برای مثال شهر ویندهام طرحی را به اجرا گذاشته که مردم در ازای تحویل بطری‌های پلاستیکی و قوطی‌های نوشیدنی جایزه‌هایی مانند بلیط سینما دریافت می‌کنند.

اینکه این طرح در قالب ایالتی به چه صورتی به اجرا گذاشته می‌شود هنوز مشخص نیست.

این طرح هم اکنون با استقبال انجمن مدیریت زباله‌های ویکتوریا و شرکت کوکا کولا مواجه شده اما با انتقادهایی نیز همراه شده است.

از جمله مخالفان این طرح می‌توان به هتل‌های بزرگ  اشاره کرد. دلیل مخالفت آنها با این طرح اینطور بیان می‌شود که با اجرای این طرح قیمت نوشیدنی‌ها افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی‌های ابتدایی حکایت از آن دارد که اجرای این طرح ۹ میلیون دلار در ظرف چهار سال هزینه دارد.

طرح آشغال بده جایزه بگیر در استرالیای جنوبی که از سال ۱۹۷۷ اجرا می‌شود موجب بازگشت ۸۰ درصد از قوطی‌ها و بطری‌ها در سال‌های ۱۷-۲۰۱۶ شد.

مردم نیوساوت ولز نیز تا نوامبر ۲۰۱۹ بیش از ۹۰۰ میلیون بطری و قوطی را تحویل داده بودند.

جف انگل مدیر گروه محیط زیستی اتحادیه بومرنگ، در مورد تاثیر اجرای طرح آشغال بده جایزه بگیر بر روی قیمت نوشیدنی‌ها می‌گوید: آمارها نشان می‌دهد قیمت میانگین نوشیدنی‌های غیر الکلی در حدد ۱۰ درصد و نوشیدنی‌های الکلی نیز در حدود پنج درصد بعد از اجرای طرح در نیوساوت ولز افزایش یافته است.

منبع: The age


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه