وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » آغاز سفرهای بین‌المللی؛ شاید در ۲۰۲۲

تاریخ انتشار : 1400/02/17 - 5:59

آغاز سفرهای بین‌المللی؛ شاید در ۲۰۲۲

صدای استرالیا– با توجه به اینکه بخش‌های بزرگی در جهان، هنوز با بحران کووید-۱۹ روبه‌روهستند، احتمالا مرزهای بین‌المللی استرالیا تا […]

آغاز سفرهای بین‌المللی؛ شاید در 2022

صدای استرالیا– با توجه به اینکه بخش‌های بزرگی در جهان، هنوز با بحران کووید-۱۹ روبه‌روهستند، احتمالا مرزهای بین‌المللی استرالیا تا سال آینده همچنان بسته خواهد ماند.

سناتور سایمون بیرمینگام، وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه آرای عمومی، به وضوح اولویت محافظت از جان و کسب‌وکار مردم را نشان می‌دهد، مرزهای استرالیا، امسال بسته خواهد ماند.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت‌ها درباره اثربخشی عرضه جهانی واکسن، در آغاز سال آینده نیز مرزها به طور کامل باز نخواهد شد.

بیرمینگام گفت: استرالیایی‌ها نمی‌خواهند که ما مرزها را بازگشایی کنیم و خطر کووید و از دست رفتن جان انسان‌ها، آسیب‌های اقتصادی و از بین رفتن مشاغل دوباره در کشور پیش بیاید.

وزیر اقتصاد البته زمان مشخصی برای بازگشایی مرزها اعلام نکرد، ولی گفت: تصمیم‌گیری درباره سفرهای بین‌المللی هنوز خیلی زود است.

وی افزود: اکنون درماه می ۲۰۲۱، ما با محیطی ناامن‌تر از نظر مدیریت کووید سروکار داریم.

به گفته وی، با توجه به وضعیت هند و شیوع کرونا در نقاط مختلف جهان، نمی‌تواند تاریخ مشخصی برای شروع سفرهای بین‌المللی ذکر کرد.

از سوی دیگر، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، بار دیگر حمایت خود را از صدور گذرنامه واکسیناسیون برای افزایش احتمال از سرگیری مسافرت‌های بدون نیاز به قرنطینه، اعلام کرد.

وی که با رادیو ۳AW ملبورن گفت‌وگو می‌کرد، افزود: این ایده را دوست دارم و مدتی است که این را گفته‌ام. اما باید مطمئن شویم که سیستم بهداشت ما نیز می‌تواند از این تصمیم پیشتیبانی کند.

به گفته موریسون، هنوز به شواهد بیشتری نیاز است که ثابت شود واکسیناسیون جلوی انتقال ویروس را در افراد می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، دولت فدرال از متخصصان پزشکی را موظف به بررسی امکان قرنطینه امن خانگی به منظور افزایش تعداد مسافران ورودی و خروجی کرده است.

موریسون گفت: البته این موضوع به ایالات و قلمروها بستگی دارد؛ زیرا آنها هستند که امور اجرایی را در دست دارند. این مساله وابسته به تضمین الزاماتی است که از سوی مقامات بهداشت عمومی آنها تعیین می‌شود.

وی افزود: این قدم بعدی ما خواهد بود؛ ولی من همچنان فکر می‌کنم که با این اقدام، فاصله زیادی داریم.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه