وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اجتماعی » گزارش موسسه ملانوما: اگر دولت کاری نکند، موارد ابتلا به سرطان پوست سر به فلک می‌زند

تاریخ انتشار : 1400/11/21 - 9:02

گزارش موسسه ملانوما: اگر دولت کاری نکند، موارد ابتلا به سرطان پوست سر به فلک می‌زند

صدای استرالیا- با افزایش موارد ابتلا به سرطان پوست (ملانوما)، سازمان‌های پیشرو از دولت فدرال خواسته‌اند که کارزار slip, slop, […]

گزارش موسسه ملانوما: اگر دولت کاری نکند، موارد ابتلا به سرطان پوست سر به فلک می‌زند

صدای استرالیا- با افزایش موارد ابتلا به سرطان پوست (ملانوما)، سازمان‌های پیشرو از دولت فدرال خواسته‌اند که کارزار slip, slop, slap را مجددا فعال کند.

موسسه ملانومای استرالیا، امروز گزارش خود را با عنوان «یک گزارش درباره ملانوما، اولویت سلامت ملی» منتشر شده که در آن بر ضرورت اقدام دولت در مقابله با این بیماری تاکید شده است.

در این گزارش پیش‌بینی شده است که در صورت انجام نشدن اقدامات ضروری، تا سال ۲۰۳۰، تعداد ۲۰۵ هزار استرالیایی به بیماری ملانوما (سرطان پوست) دچار خواهند شد و ۱۴ هزار نفر نیز جان خود را از دست می‌دهند. این گزارش حاکی است که سرطان پوست زیانی ۸٫۷ میلیارد دلاری به استرالیا تحمیل می‌کند.

این گزارش بیان می‌دارد که در سال ۲۰۲۱ تعداد موارد مرگ ناشی از ملانوما در استرالیا بیشتر از مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای بوده است.

پروفسو جورجینا لانگ از موسسه ملانوما می‌گوید که استرالیا بالاترین تعداد موارد سرطان پوست را در دنیا دارد.

وی هشدار داد که در صورت انجام نشدن اقدامات ضروری و سرمایه‌گذاری لازم از سوی دولت، ابتلا به سرطان پوست در استرالیا از این هم بیشتر خواهد شد.

در گزارش مذکور، یک برنامه ۵ بندی با تمرکز بر جلوگیری و آگاه‌سازی نیز پیشنهاد کرده که با اجرای آن، از پیش‌بینی تعداد ابتلا و مرگ در سال ۲۰۳۰ جلوگیری شود.

این گزارش خواستار اجرای یک برنامه ملی جلوگیری و آگاه‌سازی، ایمنی بهتر در مقابل اشعه آفتاب در مدارس و ورزش‌ها و اجرای برنامه هدفمند تشخیص ابتلا به سرطان پوست در سطح ملی شده است.

لانگ گفت که به کار بستن پیشنهادهای مطرح شده در این گزارش، می‌تواند موارد ابتلا به ملانوما را تا ۴۵ درصد کاهش دهد.

وی همچنین گفت که اجرای کارزارهای آموزشی مفیدتر در مدارس درباره حفاظت در مقابل نور خورشید ضروری است.

گفتنی است که slip, slop, slap کمپینی معروف در استرالیا و نیوزلند برای محافظت دربرابر اشعه آفتاب و کاهش خطر سرطان پوست است؛ به این معنی که باید پیراهن آستین بلند پوشید، کرم ضد آفتاب زد و کلاه بر سر گذاشت. بعدها دو مورد ماندن در سایه و استفاده از عینک آفتابی هم به آن افزوده شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه