وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » رییس سازمان جاسوسی فاش کرد: تلاش یک دولت خارجی برای مداخله در انتخابات استرالیا

تاریخ انتشار : 1400/11/21 - 5:34

رییس سازمان جاسوسی فاش کرد: تلاش یک دولت خارجی برای مداخله در انتخابات استرالیا

صدای استرالیا- رییس سازمان جاسوسی استرالیا هشدار داد که یک دولت خارجی با صرف صدها هزار دلار قصد مداخله در […]


صدای استرالیا- رییس سازمان جاسوسی استرالیا هشدار داد که یک دولت خارجی با صرف صدها هزار دلار قصد مداخله در انتخابات استرالیا را داشته است.

این عملیات مداخله‌جویانه که گفته می‌شود از سوی سازمان امنیت اطلاعات استرالیا (ASIO) شناسایی و خنثی شده، تنها یکی از چندین تهدیدی بود که مایک برجس آنها را مورد اشاره قرار داد؛ تهدیداتی از جاسوسی با استفاده از اپلیکیشن تیندر گرفته تا افراطی‌گری‌های مرتبط با کووید.

به گفته رییس سازمان امنیت اطلاعات استرالیا، فردی ثروتمند، که برجس از او با عنوان «صحنه‌گردان» یاد کرد، با ریشه استرالیایی ولی دارای ارتباط با دولتی خارجی و سازمان‌های جاسوسی آن دولت، فردی را برای عملیات مداخله‌جویانه خارجی استخدام و صدها هزار دلار را به یک حساب بانکی در خارج از کشور واریز کرده است.

البته برجس نگفت که فرد یاد شده، کدام انتخابات یا کدام ایالت استرالیا را هدف قرار داده بوده است.

وی گفت: فرد استخدام شده، با هدف تضعیف حاکمیت ملی استرالیا، به دنبال کاندیداهای احتمالی می‌گشته که به قدرت خارجی تمایل داشته باشند یا قابل اغوا شدن باشند.

برجس افزود: این فرد، بدون افشای نیات، ارتباطات خارجی و دخالت «صحنه‌گردان»، از روابط‌‌اش با سیاستمداران، کارکنان آنها و روزنامه‌نگاران، به منظور شناسایی اهداف احتمالی‌اش استفاده کرده است.

صحنه‌گردان و فرد استخدام شده از سوی او، سپس با پیشنهاد کمک‌های مالی، انتشار گزارش در رسانه‌های خارجی و ارایه سایر کمک‌ها، قصد داشتند به کاندیدای مورد نظر در پیشبرد اهداف‌ انتخاباتی‌اش کمک کنند.

بنا به اعلام ASIO، این دو نفر حتی قصد داشتند که مشاوران سیاسی، آژانس‌های تبلیغاتی و متخصصان روابط عمومی را نیز برای کمک به برخی از کاندیداها استخدام کنند.

به گفته برجس، هدف آنها فقط کمک به انتخاب شدن کاندیداهای موردنظر نبود؛ بلکه قصد داشتن احساس قدردانی و تعهد در کاندیداها بود که بعدا بتوانند از آن سوءاستفاده کنند.

البته کاندیداهای موردنظر از این نقشه اطلاعی نداشته‌اند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه