وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » تغییر تعاریف واکسیناسیون؛ دریافت دوز سوم برای «به‌روز» بودن لازم است

تاریخ انتشار : 1400/11/22 - 3:35

تغییر تعاریف واکسیناسیون؛ دریافت دوز سوم برای «به‌روز» بودن لازم است

صدای استرالیا– گروه مشاوره فنی درباره ایمنی‌سازی استرالیا با انتشار توصیه‌های تازه‌ای، درباره معنی «به‌روز» بودن واکسیناسیون کووید-۱۹ توضیحاتی ارایه […]

تغییر تعاریف واکسیناسیون؛ دریافت دوز سوم برای «به‌روز» بودن لازم است

صدای استرالیا– گروه مشاوره فنی درباره ایمنی‌سازی استرالیا با انتشار توصیه‌های تازه‌ای، درباره معنی «به‌روز» بودن واکسیناسیون کووید-۱۹ توضیحاتی ارایه داد.

بنا به توصیه‌های گروه مشاوره فنی ایمنی‌سازی، تعریف واکسیناسیون کامل یا واکسینه نشده، جای خود را به عباراتی مانند «به روز» و «دارای دیرکرد» می‌دهد.

این نهاد به کابینه ملی پیشنهاد کرد افراد بالای ۱۶ سال در استرالیا که سه دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند، از نظر واکسیناسیون، «به روز» (Up to date) محسوب شوند.

بر اساس این پیشنهاد، کسانی که بیش از ۶ ماه از تاریخ دریافت دوز دوم واکسن‌شان بگذرد، دارای دیرکرد (overdue) در نظر گرفته می‌شوند.

کودکان زیر ۱۶ سال اما با دریافت دو دوز واکسن، به‌روز محسوب خواهند شد. البته افراد ۵ سال به بالا که دچار نقص ایمنی شدید باشند، برای به روز بودن، باید دوز سوم را دریافت کنند.

همچنین بر اساس توصیه‌های این گروه، دریافت یادآور واکسن برای کارکنان خانه‌های سالمندان اجباری خواهد بود.

اسکات موریسون، نخست‌وزیران و وزرای ارشد ایالات توافق کردند که این الزام در سطح ملی، فقط برای کارکنان خانه‌های سالمندان اعمال شود.

گروه فنی مشاوره ایمنی سازی اعلام کرد که این توصیه‌های تازه، فقط مربوط به داخل کشور است و به مرزهای بین‌المللی استرالیا تعمیم داده نمی‌شود. به این ترتیب، گردشگران خارجی پس از بازگشایی مرزها در اواخر ماه جاری، کافی است که دو دوز واکسن زده باشند.

در نشست پنج‌شنبه کابینه ملی همچنین توافق شد که اختیار اجباری کردن دوز سوم واکسن برای گروه‌های دیگر، به خود ایالات و قلمروها واگذار شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه