وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » پنج دانشگاه برتر استرالیا چه ویژگی‌هایی دارند؟

تاریخ انتشار : 1400/04/15 - 6:16

پنج دانشگاه برتر استرالیا چه ویژگی‌هایی دارند؟

صدای استرالیا - اخیرا، رتبه‌بندی جهانی "کیو اس" ۲۰۲۲ برای دانشگاه‌های جهان منتشر شد، دراین رتبه‌بندی، دانشگاه‌های استرالیا نیز رتبه‌بندی شدند و ۳۶ دانشگاه‌ این در جمع دانشگاه‌های رتبه‌بندی شده قرار گرفتند.

۱۰ دانشگاه برتر استرالیا در سال ۲۰۱۸

صدای استرالیا – اخیرا، رتبه‌بندی جهانی “کیو اس” ۲۰۲۲ برای دانشگاه‌های جهان منتشر شد، دراین رتبه‌بندی، دانشگاه‌های استرالیا نیز رتبه‌بندی شدند و ۳۶ دانشگاه‌ این در جمع دانشگاه‌های رتبه‌بندی شده قرار گرفتند.

بررسی این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که دانشگاه ملی استرالیا امسال نیز مجددا به عنوان برترین دانشگاه استرالیایی انتخاب شد.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های استرالیا به صورت ایالتی نشان از آن دارد که ایالت ” نیو ساوت ولز” دارای بیشترین دانشگاه‌های برجسته در میان دیگر ایالت‌های استرالیا است.

این رتبه‌بندی بر اساس روشی است که هر دانشگاه را بر اساس اعتیار دانشگاه، تاثیر تحقیقات، میزان اشتغال دانشجویان و موارد دیگر ارزیابی می‌کند.

بر این اساس، پنج دانشگاه برتر استرالیا در ایالت‌های مختلف به ترتیب زیر است:

دانشگاه ملی استرالیا در قلمرو پایتختی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا یکی از بزرگترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در جهان محسوب می‌شود. تاکنون شش برنده جایزه نوبل و ۴۹ برنده جایز رودز در میان فارغ‌التحصیلان و اعضای هیات علمی این دانشگاه بوده‌اند.

این دانشگاه به ویژه برای برنامه‌هایش در هنر و علوم اجتماعی شناخته شده‌است و در برخی از رشته‌ها از جمله رشته‌های سیاسی و روابط بین‌الملل، سیاست‌های اجتماعی و جغرافیا در میان رتبه‌های برتر دنیا قرار دارد.

دانشگاه ملبورن در ایالت ویکتوریا

دانشگاه ملبورن یکی از دانشگاه‌های سراسری کشور استرالیا است که در شهر ملبورن، ایالت ویکتوریا قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۵۳ پایه‌گذاری شده است و دومین دانشگاه قدیمی استرالیا محسوب می‌شود. تاکنون، چهار نخست‌وزیر استرالیا و پنج فرماندار این کشور از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

طبق آخرین آمار دانشگاه ملبورن نزدیک به ۴۰ هزار دانشجو دارد.

دانشگاه سیدنی در ایالت نیوساوت‌ولز

ایالت نیوساوت‌ولز از نظر جمعیت، بزرگترین ایالت استرالیا است. در این ایالت، دانشگاه سیدنی برترین دانشگاه است که در استرالیا رتبه سوم و درجهان رتبه ۳۸ را دارد. هدف از ایجاد دانشگاه سیدنی این بود که به همه فرصت داده شود توانایی‌های خود در زمینه تحصیلات را بدانند. هنوز هم این خط مشی در این دانشگاه دنبال می‌شود.

دانشگاه سیدنی با توجه به قرار گرفتن در شهر زیبا و مدرن سیدنی، توان مالی زیادی در زمینه تحقیقات دارد. بر این اساس، در میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان از لحاظ علمی و اعتباری قرار دارد.

بنابراین، یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا و حتی جهان بوده و ترکیبی از دانشجویان از حدود ۷۰ کشور جهان در آن مشغول به تحصیل و پژوهش هستند.

دانشگاه نیو ساوت ولز در ایالت نیو ساوت ولز

دانشگاه نیو ساوت ولز یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در استرالیا است که  در سال ۱۹۴۹ تأسیس شده‌است.

این دانشگاه دارای ۸ دانشکده است و در بین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه، مهندسی و فناوری، بازرگانی و اقتصاد و حقوق از اعتبار بالاتری برخوردار هستند.

دانشگاه کوئینزلند در ایالت کوئینزلند

این دانشگاه دارای ۷ دانشکده است و هر دانشکده شامل تعدادی مدرسه(School) است. دانشکده‌ها بیشتر به کار آموزش دوره‌های تا کارشناسی می‌پردازند. کار آموزش در رده‌های تحصیلات تکمیلی و به‌ویژه دوره‌های پژوهشی به عهده مدرسه‌ها است که هر مدرسه مشتمل بر چندین گروه آموزشی است که در یک حوزه خاص فعال هستند.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه